اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

مطامع نفسانی عامل بی‌توجهی به نصایح رهبری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قروه گفت: عامل اصلی بی‌توجهی به نصایح دلسوزانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، رسیدن به مطامع نفسانی است.

مطامع نفسانی عامل بی‌توجهی به نصایح رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: در این ایام که همه در حال خرید و آماده شدن برای عید هستند، شایسته نیست انسان‌های محروم و نیازمند جامعه چشم انتظار نگاهی باشند که در آن ترحم و برخی نگرش‌های غیرمنطقی موج می‌زند بلکه این وظیفه همه ماست که با عطوفت و مهربانی خود شادی‌هایمان را تقسیم کنیم.

امام جمعه قروه  در ادامه افزود: ضرورت دارد همه با نگاهی شایسته و نیک‌اندیشانه به فقرا و افراد بی‌بضاعت جامعه کمک کنیم و این کمک را بزرگ‌ترین سرمایه خود بدانیم.

وی تصریح کرد: احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش‌ها در جامعه اسلامی است، براین اساس، خداوند در قرآن همگان را به انجام آن فرمان داده و پیامبر اکرم(ص) این آیه را جامع همه ارزش‌ها دانسته است.

به گفته خطیب جمعه قروه، یکی از آثار بخشش و احسان به نیازمندان، نصرت الهی است که در دنیا و آخرت شامل حال آدمی می‌شود.

امام جمعه قروه در ادامه با اشاره به بی‌تدبیرهای صورت گرفته در زمینه‌های اقتصادی که موجب افزایش قیمت کالا و خدمات شده است، تصریح کرد: همه باید سعی کنند تا خود نیز ناظر بر ابزار باشند و با امتناع از خرید اجناس گران و نیز تذکر و گزارش گرانفروشی‌ها، این وضعیت را ساماندهی نمایند.

حجت‌الاسلام احیا با تاکید بر رعایت تقوای الهی به ویژه در بعد عبادت اقتصادی، عامل اصلی گرانی‌های اخیر از احتکارهای خانگی و فروشگاهی دانست و از این شرایط به عنوان وضعیت کلاه اندر کلاه نام برد که موجب گرانفروشی‌های زنجیره‌ای بین تولیدکننده، عرضه‌کننده و خریدار شده است.

امام جمعه قروه در پایان با تذکر به کسانی که با عمل نکردن به نصیحت‌های رهبر معظم انقلاب، رسیدن به مطامع نفسانی خود را در اولویت قرار دادند گفت: نتیجه این بی‌توجهی به نصحیت‌های رهبری، افزایش گردش نقدینگی در جامعه و بلبشوی اقتصادی حاضر است.

انتهای پیام/79009/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول