اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تلاش سناتورهای آمریکایی برای مشروع کردن حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: جمعی از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکا در حال تهیه قطعنامه‌ای هستند که بر ضرورت حمایت نظامی و اقتصادی واشنگتن از رژیم صهیونیستی در قبال ایران تاکید کرده است.

تلاش سناتورهای آمریکایی برای مشروع کردن حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارنوت»، گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا در حال طرح قطعنامه ای هستند که به رژیم صهیونیستی وعده می دهد در صورت اقدام نظامی تل آویو علیه تاسیسات هسته ای ایران، دولت واشنگتن حمایت دیپلماتیک،‌ نظامی و اقتصادی لازم از اسرائیل را تامین کند.

سناتورهای آمریکایی مدعی شده اند که تهیه چنین قطعنامه ای به معنای چراغ سبز برای اسرائیل در رابطه با حمله به ایران نیست و صرفا یک دفاع شخصی محسوب می شود.

این قانون تحت حمایت «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه و «رابرت منندز» سناتور دموکرات آمریکایی ارائه شده است و این دو سناتور ابراز امیدواری کرده اند که قانون پیشنهادی آنها پیش از فرا رسیدن زمان سفر برنامه ریزی شده فصل بهار (20 مارس 2013) «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا به اسرائیل تصویب شود.

گراهام سناتور جمهوریخواه ایالت «کارولینای جنوبی» و عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا با حضور در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شده است که: هیچ کس خواهان یک درگیری نظامی دیگر در هیچ کجای جهان نیست اما ما در عین حال نمی خواهیم که یک ایران با قابلیت هسته ای داشته باشیم.

علاوه بر این، منندز سناتور دموکرات آمریکا و رئیس کمیته روابط خارجی سنای این کشور نیز با تکرار تمایل آمریکا به تحقق پیشرفت با ایران از طریق مذاکره و نه اقدام نظامی، در عین حال ادعا کرده است که «ما برای گفت‌وگو مذاکره نمی کنیم». (برای ادامه مذاکره، مذاکره نمی کنیم).

در حالیکه گراهام ادعا کرده است که این قطعنامه به معنای چراغ سبز برای اسرائیل نیست تا هر کاری جز دفاع از خود را عملی کند، اما بر اساس این خبر، آنچه محور این قطعنامه دو حزبی آمریکا است، این است که وعده پشتیبانی به رژیم صهیونیستی در صورت بروز حمله داده شده است.

بر اساس این قطعنامه، اگر رژیم صهیونیستی مجبور به اقدام نظامی با هدف دفاع از خود شود، دولت آمریکا باید در کنار تل آویو بایستد و حمایت های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی مورد نیاز برای اسرائیل فراهم کند.

این قطعنامه پیشنهادی از سوی منندز و گراهام، با حمایت دموکرات ها «چاک شومر» از «نیویورک»، «باب کیسی» از «پنسیلوانیا»، «ریچارد بلومنتال» از «کانتیکت» و همچنین قانونگذاران جمهوریخواهی مانند «سوزان کالینز» از «مین»، «جان هوون» از «داکوتای شمالی» روبرو شده است.

در این خبر آمده است: با اینکه در این مرحله موضع رسمی آمریکا در برابر تهران ادامه تلاش های مرتبط با مذاکره است، اما گزارش های منتشر شده نشان می دهد که مقامات آمریکایی پشت درهای بسته طرح های احتمالی برای اقدام نظامی علیه ایران را به تل آویو نشان داده اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول