اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن مدیریت آموزشی کشور خبر داد

فعالیت 10 شعبه انجمن مدیران آموزشی در کشور

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن مدیریت آموزشی کشور از فعالیت 10 شعبه این انجمن در استان‌های کشور خبر داد.

فعالیت 10 شعبه انجمن مدیران آموزشی در کشور

محمدرضا بهرنگی در حاشیه مراسم افتتاح دهمین شعبه انجمن مدیران آموزشی تنکابن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لنگرود، اظهار کرد: امروزه تقدس مدیریت آموزشی و مدیریت آموزش در سطح جهانی احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه مباحث علمی باید مبتنی بر تحقیقات باشد، افزود: مدیریت آموزشی نیاز به زمینه علمی دارد که سابقه آن به 100 سال می‌رسد و موفقیت‌ها در این راستا نشان می‌دهد که مدیریت آموزشی نقش عمده‌ای ایفا کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان جهانی آموزش علوم و تکنولوژی IOSTE با اشاره به اینکه تمام درس‌های ما نیاز به بررسی دوباره دارد، تصریح کرد: مدیریت آموزشی به قدری تقدس دارد که باید جهان را تغییر دهد و انسان‌سازی در قلمرو مدیریت آموزشی است و باید انسان کامل بسازد.

وی با بیان اینکه امروزه شاگردان به تدریج پی می‌برند که فکر کردن مهم‌تر از مدرک گرفتن است، ادامه داد: در دنیایی که در حال تغییرات سریع است انسان‌ها باید بینش داشته باشند.

بهرنگی غلبه تکنیک‌ها بر آموزش‌ها را مهم دانست و تصریح کرد: یکی از کارهای مدیران آموزشی تحقیق است و دانشجویان و محققانی که حقایق را اندوخته‌اند در دنیا به شهرت جهانی رسیده‌اند که نمونه‌های آن دعوت دانشجویان کشور ما در کشورهایی مانند نیوزیلند است.

وی مدیریت آموزشی را نیاز شدید کشور دانست و یادآور شد: در مدیریت آموزشی مهم این است که رشد همه جانبه در تحقیق به وجود آید که لزوم آن افزایش بینش است.

استاد نمونه دانشگاه تربیت معلم تهران، با بیان اینکه مدیریت آموزشی امکانات مدیریت آموزش را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: در راستای آموزش مباحثی است که موجب تغییر فکر و شناخت فراگیران می‌شود و تغییر در محلی صورت می‌گیرد که استاد و شاگرد باشند.

وی افزود: خداوند انسان را خلق کرد تا مدیر و مدبر باشد و اگر ما به دنبال جامعه‌ای هستیم که در آن با امنیت و آرامش صحبت کنیم باید با مدیریت آموزشی اثرات آموزش و پرورش را در فراگیران داشته باشیم.

رئیس دفتر منطقه‌ای کشورهای خلیج فارس در سازمان جهانی علوم و تکنولوژی، گام برداشتن جامعه در راستای مدرک‌زدایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: محور اصلی باید استفاده از تمام دروس برای ساخت انسان باشد و در این راستا انجمن‌های مدیریت آموزشی کشور باید اعضای خود را زیاد کنند تا تقویت شوند.

وی، خدمت کردن و راه‌اندازی کمیته‌های تحقیق و پژوهش به ویژه مدیریت آموزشی را از اهداف مهم خواند و متذکر شد: نباید اجازه داد که درس‌ها بدون مدیریت بمانند و همواره باید برای افزایش کیفیت و ساختن انسان تلاش کرد.

بهرنگی اهداف ایجاد انجمن‌های مدیریت آموزشی در کشور را بهبود کیفیت آموزشی و تحول در آموزش و پرورش و رشد انسان کامل نامید و اذعان کرد: در این راستا باید از هوش و امکانات لازم برای رشد و درک خود از کارآمدی فارغ‌التحصیلان استفاده شود.

وی از دیگر اهداف انجمن مدیریت آموزشی کشور را ایجاد هماهنگی در فعالیت‌های مدیریت آموزشی، هماهنگی استادان و مطالب و منابع کلان مدیریت آموزشی، بالا بردن کیفیت فعالیت مدیران و درک متقابل فراگیران و توسعه مهارت‌های زندگی عنوان کرد.

رئیس انجمن مدیریت آموزشی کشور، توسعه آموزش غیر رسمی را از برنامه‌های در دست اجرای این انجمن برشمرد و اذعان کرد: طبق همکاری و مساعدت مسئولان بسترها و ظرفیت‌های لازم برای آموزش غیر رسمی در کشور آماده است و کمتر از یک سال دیگر توسعه می‌یابد.

وی از فعالیت 10 شعبه انجمن مدیران آموزشی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: به‌زودی این شعبه در بندر عباس، اصفهان و کرمان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/84002/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول