اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آذربایجانی عنوان کرد

«بررسی نظریه فلسفه اخلاق آیت‌الله مصباح» در همایش اخلاق و ادیان

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه «بررسی نظریه فلسفه اخلاق آیت‌الله مصباح یزدی» را عنوان یکی از مقالاتی دانست که در نشست تخصصی مبانی اخلاق همایش اخلاق و ادیان ارائه شد.

«بررسی نظریه فلسفه اخلاق آیت‌الله مصباح» در همایش اخلاق و ادیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مسعود آذربایجانی در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان به ارائه گزارش نشست تخصصی «مبانی اخلاق» پرداخت و گفت: در این نشست تخصصی با حضور صاحبنظران چهار مقاله ارائه شد.

وی فرا اخلاق، روانشناسی اخلاقی و تربیت اخلاقی را از جمله موضوعات مقالات ارائه شده دانست و یادآور شد: نخستین مقاله‌ای که در این نشست تخصصی ارائه شد «خیر وجودی و خیر اخلاقی، بحثی در نظریه ارزش» نام داشت و در این مقاله پنج نظریه در خصوص ارتباط میان خیر اخلاقی و وجودی مورد بررسی و کنکاش قرار گرفته بود.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه گفت: مقاله «سنجش مفاهیم اخلاقی» عنوان مقاله‌ دیگری بود که در این نشست تخصصی ارائه شد و در این مقاله چگونگی سنجش و اندازه‌گیری مفاهیم اخلاقی مورد بررسی قرار گرفت.

وی عنوان مقاله سوم ارائه شده در این نشست را «مراحل سلوک اخلاقی از نظر آیت‌‌الله جوادی آملی» دانست و بیان کرد: در این مقاله مبحثی در خصوص مسافر بودن آدمی در این دنیا با استفاده از مبانی حکمت متعالیه طرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.

آذربایجانی «بررسی نظریه فلسفه اخلاق آیت‌الله مصباح یزدی» را عنوان مقاله دیگری دانست که در نشست تخصصی مبانی اخلاق همایش اخلاق و ادیان ارائه شد.

وی اضافه کرد: در این مقاله مقوله پرستش و تقابل آن با حب ذات در دیدگاه آیت‌الله مصباح یزدی تشریح شده است.

انتهای پیام/2258/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول