اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش اخلاق و ادیان خبر داد

انتشار 200 مقاله در کتاب مقالات همایش اخلاق و ادیان

خبرگزاری فارس: دبیر همایش اخلاق و ادیان از انتشار کتاب مقالات همایش و انتشار 200 عنوان مقاله در این کتاب خبر داد.

انتشار 200 مقاله در کتاب مقالات همایش اخلاق و ادیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان به ارائه گزارشی در خصوص برگزاری نشست تخصصی «اخلاق در اسلام» پرداخت و گفت: در این نشست تخصصی مقالات مختلفی با عناوینی از جمله «رابطه دین و اخلاق» از سوی محققان و اندیشمندان ارائه شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی به ارائه مقاله «نظریه اخلاق و معنویت بدون دین» اشاره کرد و یادآور شد: در این مقاله رویکرد سکولاریسم در خصوص مسائل اخلاقی مورد بررسی قرار گرفت و عقیده سکولارها که معتقدند بدون دین هم می‌توان اخلاق و معرفت داشت به بوته نقد گذاشته شد.

دبیر همایش اخلاق و ادیان مقاله «عقلانیت باورهای دینی و التزام اخلاقی» را از دیگر عناوین مقالات ارائه شده در نشست تخصصی «اخلاق در اسلام» عنوان کرد و بیان داشت: یافتن نسبت تجربه اخلاقی با تجربه دینی با تکیه بر نظرات شهید مطهری از دیگر مقالاتی بود که از سوی دکتر شیروانی ارائه شد.

وی مقاله «عقلانیت و اخلاق دینی» را از دیگر مقالات ارائه شده در نشست تخصصی «اخلاق در اسلام» عنوان کرد و یادآور شد: مقاله آخر این نشست به مسائل عقیدتی میان مسیحیان و اختلافات میان پیروان مذاهب مختلف اختصاص داشت.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود به حضور اساتیدی از کشورهای یونان، آمریکا، کانادا، عراق و... اشاره کرد و گفت: 460 مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شد که در مدت زمان دو روز برگزاری همایش فرصتی فراهم شد که 43 مقاله ارائه شود.

وی از انتشار 200 عنوان مقالات همایش اخلاق و ادیان در قالب یک کتاب خبر داد و گفت: امیدواریم که سال‌های آینده نیز شاهد برگزاری هرچه باشکوه‌تر این همایش باشیم.

انتهای پیام/78002/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول