اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء عنوان کرد

اهتمام مرجعیت شیعی به طرح مباحث اخلاقی در سطح بین‌المللی

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: آیت‌الله جوادی آملی اشراف کاملی بر همایش اخلاق و ادیان داشتند و این مسئله نشان می‌دهد که مرجعیت شیعی نسبت به بررسی مباحث اخلاق در سطح بین‌المللی توجه لازم را دارند.

اهتمام مرجعیت شیعی به طرح مباحث اخلاقی در سطح بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی واعظ جوادی پنجشنبه شب در مراسم اختتامیه همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان که در سالن همایش‌های بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء برگزار شد، به تشریح برنامه‌ریزی صورت گرفته برای برگزاری این همایش اشاره کرد و گفت: همایش اخلاق و ادیان در دو بخش داخلی و خارجی برگزار شد و در بخش داخلی این همایش تلاش کردیم که از نظرات اندیشمندان حوزه اخلاق و دین بهره لازم را ببریم.

وی با اشاره به ارزیابی مقالات ارائه شده به بخش داخلی همایش تصریح کرد: در کمیته‌های علمیه جلساتی متعددی برگزار شد و در این جلسات 500 چکیده مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء به فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه بخش خارجی همایش اخلاق و ادیان اشاره کرد و یادآور شد: در بخش خارجی نیز با استقبال شایان توجهی مواجه شدیم و مهمانان متعددی از کشورهای مختلف در این همایش شرکت کردند.

وی به برگزاری نشست‌های تخصصی در این همایش اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری این همایش ثمره یک سال و نیم تلاش گسترده است و در زمینه برگزاری این همایش از همکاری نهادهایی همچون معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی تهران، مرکز پژوهش‌های اسلامی صدا و سیما، دانشگاه ادیان و مذاهب و ... بهره‌مند شدیم.

واعظ جوادی از چاپ چکیده مقالات این همایش در قالب یک کتاب خبر داد و اضافه کرد: آیت‌الله جوادی آملی اشراف کاملی بر برگزاری این همایش داشتند و این مسئله نشان می‌دهد که مرجعیت شیعی نسبت به بررسی مباحث اخلاق در سطح بین‌المللی توجه لازم را دارند.

وی به حضور اندیشمندانی از ادیان ابراهیمی و غیرابراهیمی در همایش اخلاق و ادیان اشاره کرد و یادآور شد: این مسئله نشان می‌دهد که در این همایش تلاش شد سرمایه‌های ارزشمند اخلاق در ادیان مختلف گردهم آورده شود.

رئیس بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء گفت: باید زمینه بهره‌گیری از دریای علم و معرفت الهی موجود در حوزه‌های علمیه شیعی بیش از گذشته فراهم شود و همایش اخلاق و ادیان نیز تلاشی در راستای تحقق این مهم است و امیدواریم که توانسته باشیم گامی در راستای زمینه‌سازی حکومت جهانی مهدی موعود(عج) برداشته باشیم.

انتهای پیام/2258/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول