اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان:

احداث ساختمان‌هایی با عمر 30 سال اتلاف سرمایه است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در کشور ساختمان‌هایی با عمر 30 سال ساخته می‌شوند و این مسئله نمونه بارز اتلاف سرمایه است.

احداث ساختمان‌هایی با عمر 30 سال اتلاف سرمایه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مهدی هاشمی در همایش بزرگ جامعه مهندسین و فرهیختگان علمی استان قم که به مناسبت روز مهندس از سوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم برگزار شد، از مهندسان به عنوان پرچمداران تخصص و تعهد یاد کرد و گفت: ما شاهد راه‌اندازی دبیرخانه دائمی اخلاق مهندسی کشور در قم هستیم و مهندسان هم باید نسبت به انجام تعهدات و تکالیفی که بر دوش دارند اهتمام داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه مهندسان باید در زمینه تولید علم به ویژه در بخش اخلاق مهندسی فعال باشند، گفت: از مهندسان این انتظار می‌رود که اهتمام بیشتری نسبت به معماری اسلامی ایرانی داشته باشند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه آن گونه که باید از تجارب ارزنده و پیشینه پربار در زمینه معماری اسلامی ایرانی استفاده نشده است، اضافه کرد: ما در این بخش نیازمند الگوسازی هستیم و باید از این میراث گران‌قدر پاسداری و حفاظت کنیم.

وی از ساختمان‌ها و ابنیه به عنوان ابزاری برای سنجش ثروت کشورها یاد کرد و گفت: ما امروز در کشور معادل ذخایر نفت و گاز دارای ثروت ساختمانی هستیم ولی از این ثروت استفاده درستی نمی‌شود.

هاشمی ادامه داد: در کشور شاهد احداث ساختمان‌هایی هستیم که فقط 30 سال عمر دارند و این مسئله نمونه بارز اتلاف سرمایه به شمار می‌رود که بخشی از آن به رعایت نکردن مقررات ملی ساختمان باز می‌گردد.

وی با انتقاد از عدم اجرای دقیق مقررات ملی ساختمان در کشور یادآور شد: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند در خصوص رعایت مقررات ملی ساختمان الگو باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با ارائه آماری از میزان ساخت و ساز در کشور، اظهار کرد: در هر سال 260 میلیون متر‌مربع در کشور ساخت و ساز صورت می‌گیرد که 160 میلیون مترمربع از این میزان به ساختمان‌های مسکونی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: رقمی که در بخش مسکن در کشور در هر سال هزینه می‌شود معادل 208 هزار میلیارد تومان است که این رقم دو برابر بودجه کشور است و چنین مسئله‌ای توجه به مقوله ساختمان‌سازی و حفظ این سرمایه‌های ارزشمند را بیش از پیش ضروری می‌سازد.

انتهای پیام/2258/ح30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول