اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در قم صورت گرفت

افتتاح طرح ردیابی محصولات مرغ از طریق بارکدگذاری

خبرگزاری فارس: طرح ردیابی محصولات مرغ از طریق بارکدگذاری با حضور معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور و مدیرکل دفتر نظارت بر بهداشت عمومی سازمان دامپزشکی کشور در قم افتتاح شد.

افتتاح طرح ردیابی محصولات مرغ از طریق بارکدگذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حسن ایرانی خواه امروز در مراسم طرح ردیابی محصولات مرغ از طریق بارکدگذاری که در کشتارگاه نگین برگزار شد اظهار کرد: طرح بارکدگذاری محصولات مرغ با شعار «مرغ سالم، غذای سالم، انسان سالم» برای نخستین‌بار در استان قم به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح تولید گوشت مرغ سالم و فرآورده‌های آن است تا غذایی سالم سر سفره‌های مردم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت کشتارگاه صنعتی طیور نگین قم ابراز امیدواری کرد: اقدامات انجام شده برای رفاه حال مردم و حفظ سلامتی آنان مورد تائید نظام اسلامی ایران و عموم مردم باشد.

وی به تاریخچه کشتارگاه نگین قم اشاره و ابراز کرد: پیش از پیروزی انقلاب کشتار مرغ به دلیل اینکه سنتی صورت می‌گرفت و جایگاه مناسب و متمرکزی برای کشتار مرغ وجود نداشت با ناهنجاری‌های گوناگونی در این زمینه روبرو بودیم.

ایرانی‌خواه ادامه داد: با متمرکز ساختن کشتارگاه‌های مرغ در کشتارگاه دام که با کمک تعاونی مرغ‌داران صورت گرفت ذبح مرغ و دام با هم انجام می‌شد.

وی تصریح کرد: بعد از گذشت چند سال کشتارگاه مرغ نگین احداث و افتتاح شد که در این راستا تصمیم گرفته شد در کنار کشتار مرغ، عملیات بسته‌بندی آن نیز صورت بگیرد.

مدیرعامل شرکت کشتارگاه صنعتی طیور نگین قم بیان کرد: با توجه به اینکه کشتارگاه نگین توانسته است طرح‌های موفقیت‌آمیزی را به اجرا برساند امروز نیز شاهد افتتاح طرح ردیابی محصولات مرغ در کشتارگاه نگین قم از طریق بارکدگذاری هستیم.

وی اضافه کرد: این طرح با هدف بهبود وضعیت مرغ از مرغداری تا سفره مردم صورت می‌گیرد که پس از بسته بندی کد رهگیری بر روی بسته‌ها درج می‌شود.

ایرانی خواه ابراز امیدواری کرد: طرح بارکدگذاری محصولات مرغ پس از انجام موفقیت‌آمیز در استان قم در سراسر کشور اجرایی شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که این طرح با موفقیت اجرا شود و بتوانیم آن را در سراسر کشور اجرا کنیم می‌توانیم با کد رهگیری به سلامتی مرغ پی ببریم که این امر برای تمام جامعه مفید است.

انتهای پیام/78005/ش30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول