اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر قوه قضائیه به گلستان- 45

پورمحمدی: سازمان بازرسی به پرونده‌های‌‌ جرم‌خیز ورود پیدا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس بازرسی کل کشور گفت: پرونده‌هایی که جرم‌خیز هستند باید ریشه‌یابی شوند و بازرسی نیز در این خصوص ورود پیدا می‌کند‌.

پورمحمدی: سازمان بازرسی به پرونده‌های‌‌ جرم‌خیز ورود پیدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در دیدار با قضات و مسئولان قضایی شهرستان گنبد‌کاووس اظهار داشت: در تفکر امروزی دنیا تامین حقوق عامه و حقوق عمومی شاخص توسعه‌یافتگی است.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه دستگاه قضا در تفکر دینی، آن را منصب انبیا دانست که جایگاهش در فرهنگ دینی بالاست و اساس دین بر قسط و عدالت بنا نهاده شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ‌خاطرنشان کرد: قضات دادگستری باید در مدار رعایت حقوق حکم دهند که اگر حکم‌شان عادلانه باشد اجر و پاداش بالایی دارند و اگر ناروا حکم صادر کنند بر اساس روایات شرایط سختی خواهند داشت.

پورمحمدی زندان‌زدایی و جرم‌زدایی را رویکرد دستگاه قضایی عنوان کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف باید سعی کنند برای کاهش پرونده‌های ورودی اختلافات را به صلح و سازش برسانند.

وی یادآور شد: برای کاهش مشکلات در جامعه باید کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهات عمومی در حد جامعه برگزار شود تا ورودی پرونده‌ها به دادگستری کاهش یابد.

وی همچنین تصریح کرد: پرونده‌هایی که جرم‌خیز هستند باید ریشه‌یابی شوند و بازرسی می‌تواند در این زمینه تلاش کند و از نظرات کارشناسی قضات نیز استفاده کند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ‌در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دشمنان با تحریم کشور را تحت فشار قرار می‌دهند و جمهوری اسلامی ایران از لحاظ حیثیتی نیز مورد کنکاش و برخوردهای کینه‌توزانه دشمن قرار گرفته است و کوچکترین احکام در جای جای کشور مورد توجه آنان است.

وی نقش شوراهای کشور را در حل و فصل اختلاف و کاهش پرونده‌های ورودی بسیار تاثیرگذار دانست و با تاکید بر لزوم کاهش پرونده‌های ورودی افزود: نظامات حقوقی و اجتماعی باید جامعه را به سلامت نزدیک کنند و رؤسای دستگاه اجرایی باید در اصلاح زیربناها و حل مشکلات اقتصادی و اشتغال مردم تلاش کنند تا میزان جرائم کاهش یابد.

انتهای پیام/22036/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول