اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفر رئیس قوه قضائیه به گلستان - 38

حسام: کارگروه حمایت از حقوق مخترعین ایجاد شود

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نخبگان استان گلستان گفت: در حوزه ثبت اختراعات در مرکز مالکیت صنعتی برای تضییع نشدن حقوق مخترعین واقعی ایجاد کارگروه‌های تخصصی به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی افراد مخترع‌نما ضروری است.

حسام: کارگروه حمایت از حقوق مخترعین ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان ‌موسی حسام در دیدار نخبگان و اساتید دانشگاه‌های استان گلستان با رئیس قوه قضائیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: در این حوزه روند ثبت بهبود قابل توجهی یافته و سیستم اینترنتی از سفرهای متعدد کاسته است و از حالت اعلامی صرف به سمت اثباتی در حال تغییر می‌باشد.

وی افزود: به منظور حفظ کرامت و شخصیت نخبگان، فرهیختگان و اساتید برجسته دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌شود شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به شکایات و جرایم این قبیل افراد در نظر گرفته شود.

رئیس دفتر نخبگان استان گلستان خاطرنشان کرد: با نوابغ و سرآمدان علمی که متأسفانه گاهی در تورهای پیچیده اطلاعاتی دشمنان گرفتار می‌شوند پس از دستگیری طوری رفتار شود که حتی‌المقدور به نیروی سوخته و یا معاند تبدیل نشوند.

حسام ادامه داد: سرمایه‌گذاری به خصوص در مباحث دانش‌بنیان و تولیدات اختراعی ذاتاً ریسک‌پذیری بالایی دارد و اکنون نیز با مسائل اقتصادی پیش آمده در کشور این قبیل تولیدکنندگان با مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند.

وی پیشنهاد داد: حمایت قضایی گسترده از این قبیل سرمایه‌گذاران در کشور و استان گلستان به عمل آید.

رئیس دفتر نخبگان استان گلستان با بیان اینکه اکنون شرایط کشور سخت و بحرانی است اظهار داشت: در عبور از این گذرگاه طاقت‌فرسا انتظار اقتدار بیشتری از قوه قضاییه وجود دارد.

حسام ادامه داد: تحقق اهداف چشم‌انداز 20 ساله جمهوری اسلامی ایران نیازمند وجود ساختارها، فرآیندها و نظام‌هایی است تا در آن پیش‌قراولان پیشرفت و کمال بتوانند شکل‌دهنده، جهت‌دهنده و سازنده جامعه و برآورد‌نده نیازهای کشور باشند.

به گفته وی در این مسیر نخبگان جامعه نقشی یگانه و برجسته ایفا می‌کنند.

‌‌انتهای پیام/2307/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول