اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سردار فضلی:

امروز در بهترین سطح از آمادگی دفاعی قرار داریم

خبرگزاری فارس: جانشین فرمانده بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت‌های دانشمندان ایرانی در تولید موشک‌های دور برد، گفت: امروز در بهترین سطح از آمادگی دفاعی برای دفاع از کشور در برابر تهدیدات خارجی قرار داریم.

امروز در بهترین سطح از آمادگی دفاعی قرار داریم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم سردار علی فضلی در نخستین جلسه از سلسله نشست‌های سبک زندگی با موضوع سبک زندگی روحانیت در دوران دفاع مقدس با نگاهی به زندگی شهدای روحانی حجج اسلام مصطفی ردانی‌پور، رحمت‌الله میثمی و عبدالله میثمی که چهارشنبه شب در مدرسه علمیه شهید حقانی برگزار شد، اظهار کرد: سال 58 در مواجهه و درگیری و تقابل با منافقین در گچساران، نیروهای حزب‌الله، بسیج و سپاه با تعداد کم در مقابل اکثریتی که چند هزار نفر بودند، پیروز شدند و این جز با نیت خالص و الهی رزمندگان میسر نمی‌شد.

وی ادامه داد: شهیدان میثمی و ردانی‌پور نیز به این صحنه آمده بودند و اینجا نقطه آشنایی من با این بزرگواران بود که تا شهادت ردانی‌پور و عبدالله میثمی ادامه داشت، شهید میثمی شهید کربلای 5 است و تعبیری رسا و انحصاری از این عملیات را برای ما ترسیم کرد.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین ادامه داد: در روزهای فتح پی در پی عملیات کربلای 5، شهید میثمی برای نظارت بر عملیات در منطقه حاضر شد و درباره این عملیات گفت «پیروزی کربلای 5 ناشی از شکست در کربلای 4 و ادای تکلیف و وظیفه در آن عملیات بود».

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری درباره این عملیات تعابیر زیبایی داشتند، از جمله اینکه فرمودند شب‌های عملیات کربلای 5 شب‌های قدر دوران جنگ است و باید با آن مأنوس باشید، هر کس آن را فراموش کند نامش از اردوگاه انقلاب قلم خواهد خورد.

سردار فضلی در ادامه به بیان خاطراتی از روزهای نخست جنگ و خیانت‌های بنی صدر پرداخت و گفت: در جلسه‌ای که قرار بود نیروهای مردمی به جنگ اعزام شوند و من نیز در آن حضور داشتم بنی صدر برای سخنرانی آمد و به قدری نیروهای مردمی را تحقیر کرد و داوطلب شدن آن‌ها برای حضور در جبهه‌ها را زیر سئوال برد که با دوستان تصمیم گرفتیم هنگام خروج وی هجوم آورده و باعث افتادن وی از پله شویم و همین کار را نیز انجام دادیم که نهایتاً محافظین بنی صدر او را از صحنه خارج کردند.

وی با بیان اینکه حتی برای دفاع از کشور اسلحه در اختیار ما قرار نمی‌دادند، افزود: ساعتی بعد از سخنرانی بنی صدر خبر رسید نماز جماعت در همان حسینیه به امامت شهید دکتر بهشتی برگزار خواهد شد، هنگامی که ایشان آمدند فرمودند ای کاش می‌شد من هم مثل شما سلاح به دست می‌گرفتم و از امام، ملت و کشور دفاع می‌کردم و به قدری فرمایشات ایشان اثرگذار بود که فضا مملو از امید و نشاط شد.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین ادامه داد: امام در همان روزهای ابتدایی آغاز تجاوز عراق به کشور فرمودند چنان سیلی به گوش صدام خواهیم زد که دیگر از جایش بلند نشود، امام راحل (ره) به قدری با صلابت این سخن را فرمودند که برخی گفتند شاید ایشان از اوضاع جنگ مطلع نیستند، ولی زود فهمیدیم که امام قرآن تفسیر کرده و با تکیه بر قرآن حرف‌هایشان را ایراد می‌کنند.

سردار فضلی در ادامه به بیان گوشه‌ای از خاطرات رشادت‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل پرداخت و ادامه داد: امروز به فضل و عنایت خدا در بهترین سطح از آمادگی دفاعی از کشور قرار داریم، اگر آن روز برای دفاع از خودمان اسلحه‌ای نداشتیم که 50 کیلومتر جلوتر را بزند ولی امروز به حرمت همه خون‌های مقدسی که برای دفاع از این کشور نثار شده، موشک‌هایی با برد 2 هزار کیلومتر را به همت دانشمندان کشور تولید کرده‌ایم.

وی افزود: امروز به اندازه نیازمان تولید می‌کنیم و از هر کجای کشور تهدید شویم قادر به دفاع خواهیم بود. امسال 28 استان از 32 سپاه استانی رزمایش خود را برگزار کرده‌اند و هر استانی رفتیم دیدیم کار انجام شده از لحاظ کمی و کیفی فراتر از پیش‌بینی ما بوده است.

جانشین فرمانده بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: به خدا اعتماد کنید، اعتماد به خدا رمز رسیدن به پیروزی است، تقوی را نصب‌العین خویش قرار دهید که این مسئله همواره مورد توجه و تاکید شهیدان بوده است.

انتهای پیام/78009/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول