اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ویژه کاشان:

«تقلید» شاخص تمایز منحرفان از جریان‌‌های سالم است

خبرگزاری فارس: معاون استاندار اصفهان، شاخص و خط‌کش تمایز گروه‌های انحرافی از جریان‌های سالم را تقلید دانست.

«تقلید» شاخص تمایز منحرفان از جریان‌‌های سالم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، علیرضا جوادی در حسینیه شهیدان صلواتی در جمع هیئت عاشورائیان شهرستان کاشان اظهار داشت: تقلید در مذهب تشیع از اهمیت، ظرافت و حساسیت بالایی برخوردار است به طوری که می‌تواند به عنوان شاخص و میزان برای تمایز گروه‌های انحرافی از جریان‌های سالم مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه افرادی که خط‌کش انحراف‌سنج ندارند به بن‌بست می‌رسند، بیان داشت: دیدگاه افراد در مورد تقلید می‌تواند به عنوان شاخصی انحراف سنج برای شناخت جریان‌های موجود به کار رود.

معاون استاندار اصفهان از خط‌کش تقلید به عنوان مهم‌ترین شاخص افراد برای دوست‌یابی نام برد و ابراز داشت: در مجموعه نظام اگر می‌خواهیم شیعه حقیقی و پیرو ائمه اطهار باشیم باید در تمامی مسائل سیاسی، اجتماعی، اجرایی و حاکمیتی تابع محض ولی فقیه بود.

جوادی خاطرنشان کرد: تنها ارادت داشتن به مقام معظم رهبری کافی نیست بلکه باید تبعیت و فرمان‌برداری از مقام معظم رهبری در اشخاص مورد نظر وجود داشته باشد.

فرماندار کاشان با تأکید بر اینکه تمامی گروه‌های انحرافی تا آخرین نقطه ماکزیمم مشکل دارند افزود: تمامی گروه‌های انحرافی از منتها علیه نقطه چپ تا منتهای نقطه راست به طور جدی اختلاف‌نظرها و دیدگاه‌های به طور کامل متضادی دارند و تنها در یک نقطه به اشتراک می‌رسند.

جوادی دیدگاه‌های فکری را بهترین راهکار برای شناخت افراد دانست و افزود: برای شناخت افراد صالح باید تفکر او را نسبت به یک مجتهد جامع‌الشرایط مورد سنجش قرار داد.

فرماندار ویژه کاشان، تقلیدهای عالم از عالم، جاهل از جاهل، عالم از جاهل و جاهل از عالم را از جمله چهار نوع تقلید ذکر کرد و گفت: تقلید عالم از عالم و تقلید جاهل از عالم ممدوح و پسندیده است و جزو سنت‌های علم و عالمان است.

وی همچنین تقلید جاهل از جاهل و تقلید عالم از جاهل را مذموم دانست و گفت: باید توجه داشت آنچنان که تمامی علما، تقلید ممدوح را پسندیده می‌دانند، فردی هم که تقلید مذموم داشته باشد جزو گروه‌های مشکل‌دار به شمار می‌آید.

وی با اشاره به تفکر پیروان تقلید مذموم متذکر شد: این افراد بر اسلام منهای روحانیت تأکید داشته و اعتقادی به نظام صحیح مقلد و تقلید ندارند و مدعی هستند به درجه‌ای می‌توانند برسند که نیازی به تقلید نداشته باشند.

انتهای پیام/2406/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول