اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

تعطیلی روز پنج‌شنبه خانم‌ها منجر به تعطیلی کار در ادارات می‌شود‌

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: ‌با وجود فضایی که امروز بر ادارات ما حاکم است و هیچ‌کس مسئولیت و وظایف دیگری را انجام نمی‌دهد تعطیلی روز پنج‌شنبه خانم‌ها منجر به تعطیلی کار در ادارات خواهد شد.

تعطیلی روز پنج‌شنبه خانم‌ها منجر به تعطیلی کار در ادارات می‌شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی در دیدار با مشاوران امور بانوان و خانواده فرمانداران و نمایندگان بانوان در ادارات و نهادهای دولتی استان در سنندج، اظهار کرد: بر این باوریم که استفاده از ظرفیت بانوان در بدنه مدیریتی استان با توجه به توانمندی آنان در عرصه‌های مختلف می‌تواند در تحول و حرکت روبه جلو اهداف نقش مهمی داشته باشد.

وی بر شناسایی و معرفی بانوان توانمند و متخصص به منظور بکارگیری آنان در بدنه مدیریتی ادارات تاکید کرد و افزود: متاسفانه در راستای به‌کارگیری بانوان در پست‌های مدیریتی اقدام قابل توجهی در سطح استان صورت نگرفته است که تحقق این مهم همت نمایندگان و مشاوران بانوان را می‌طلبد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: به‌کارگیری نیروهای توانمند بومی و شاغل در استانداری و فرمانداری‌ها و در پست‌های مدیریتی همواره دغدغه ما بوده و در این راستا حاضر به انجام هرگونه حرکت و تلاشی هستیم.

شهبازی در مورد تعطیل روز پنجشنبه خانم‌ها در ادارات نیز اظهار کرد: استان کردستان برای رسیدن به توسعه پایدار نیاز به تلاش و همت مضاعف مسئولان و مدیران دارد و تعطیلی روز پنجشنبه با این مهم همخوانی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: متاسفانه با وجود فضایی که امروز بر ادارات ما حاکم است و هیچ‌کس مسئولیت و وظایف دیگری را انجام نمی‌دهد تعطیلی روز پنج‌شنبه خانم‌ها منجر به تعطیلی کار در ادارات خواهد شد.

استاندار کردستان خاطر نشان کرد: خدمت به مردم استان کردستان که از ویژگی‌هایی چون مهربانی، ولایت‌مدار، انقلابی و ایثارگری برخوردار هستند، حضور تک‌تک کارکنان و مسئولان در ادارات و احساس مسئولیت در قبال وظایف محوله بار مشکلات مردم را کاهش می‌دهد.

شهبازی راه‌اندازی خانه سلامت ویژه بانوان در سنندج را هم نکته‌ای ضروری دانست و گفت: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی این خانه توسط اداره‌کل امور بانوان استانداری انجام و ما نیز در بحث تامین اعتبارات مورد نیاز همکاری لازم را خواهیم کرد.

وی از افزایش آمار طلاق در استان به عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم به ویژه مسئولین نام برد و گفت: ‌ریشه‌یابی، آسیب‌شناسی و ارائه راه‌حل‌های مناسب برای مقابله با افزایش نرخ طلاق و ترویج ازدواج آسان در بین جوانان نیازمند هماهنگی و مشارکت همه نهادها دارد.

استاندار کردستان برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی را حرکتی ارزشمند برای ریشه‌کن کردن طلاق در جامعه دانست و گفت:‌ در بحث مشارکت و همکاری با برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج و همچنین ارتقا مهارت‌های زندگی از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

شهبازی همچنین در زمینه رفع مشکل بیمه‌ای بانوان قالیباف بیجاری قول مساعد داد و گفت: ‌ارتقا جایگاه مشاورین فرمانداران نیز ضروری بوده و برای تحقق این مهم تلاش خواهیم کرد.

مشاور امور بانوان فرماندار بیجار نیز در این جلسه اختصاص ندادن اعتبار ویژه‌ای به بحث برنامه‌های امور بانوان را از مهم‌ترین مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: این مسئله اجرای برنامه‌ها را با مشکل روبه‌رو کرده است.

مرادی بی‌مهری به بانوان قالیباف در بیجار را از دیگر مشکلات این قشر عنوان کرد و گفت: با وجود فعالیت مستمر تعداد زیادی از بانوان این شهرستان در امر قالیبافی، بیشتر آنها از بیمه‌های تأمین اجتماعی ویژه قالیبافان بهره‌مند نیستند.

وی تصریح کرد: بهره‌مندی عده‌ای در پوشش قالیباف از بیمه تامین اجتماعی، ظلم به قالیبافان واقعی این شهرستان بوده و نیاز است در این راستا برنامه ریزی لازم اتخاذ شود.

مشاور بانوان فرماندار بیجار کمبود تجهیزات و زیرساخت‌های ورزشی در بیجار را از دیگر مشکلات بانوان این شهرستان عنوان کرد و گفت: کمبود متخصص زنان از دیگر مشکلاتی است که نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان امر است.

مرادی در پایان خواستار تثبیت جایگاه مشاورین فرمانداران شد و گفت: نگاه مسئولان به مشاورین فرماندار در حد یک منشی بوده که باید در راستای تغییر آن تمهیدات لازم اندیشیده شود.

انتهای پیام/79002/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول