اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر ارشاد خبر داد

آغاز اکران عمومی مستند «راز گل آقا» در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: معاون مطبوعات و اطلاع‌رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد از آغاز اکران عمومی مستند «راز گل آقا» با موضوع نگاهی به زندگی حرفه ای زنده یاد کیومرث صابری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

آغاز اکران عمومی مستند «راز گل آقا» در آینده‌ای نزدیک

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد محمدجعفر محمدزاده عصر امروز در نخستین جشنواره طنز مطبوعات که در تالار شهید آوینی این شهر برگزار شد، گفت: ما باید به دنبال روزنامه‌نگاری اسلامی باشیم و به آموزه‌های دینی و قرآنی توجه جدی بکنیم.

وی با بیان اینکه در ادبیات برای طنز ویژگی‌های زیادی از قبیل تضاد، پرادوکس، سنت‌شکنی، آشنایی‌زدایی و غیره گفته شده است و اشخاص مختلفی درباره اینکه طنز چیست سخن گفتند، گفت: طنز انسان را به خنده و لبخندی روا می‌دارد که خنده ویژه ممیزه انسان است.

محمدزاده تصریح کرد: طنز یک قدرت معنوی در آن است که به انسان معنا می‌بخشد.

معاونت مطبوعات و اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد در ادامه گفت:‌ اوج طنز مطبوعات به دوره مشروطه برمی‌گردد و هم اکنون طنز مردمی که زمان مشروطه باشد را نمی‌بینیم.

وی اضافه کرد: طنز یک هدف متعالی دارد و آن هدف تأثیر عاطفی بر شخص است و این تصویر حتی ممکن است با جاری شدن قطره‌ای اشک باشد.

محمدزاده گفت: ساخت فیلم «راز گل ‌آقا» که در معاونت مطبوعات ساخته شده است به زودی اکران عمومی آن آغاز می‌شود.

معاونت مطبوعات و اطلاع‌رسانی فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه نقص جدی که امروز در مطبوعات و خبرگزاری‌ها وجود دارد این است که مطبوعات و خبرگزاری ها در فقر به سر می‌برند، گفت: یا طنز را نمی‌شناسیم که مسائل سیاسی قبیله‌ای را وارد طنز می‌کنیم یا رغبتی به این موضوع نیست.

محمدزاده در ادامه گفت:‌ طنزهای قومی که در کشور است که پشت ساخت این طنزها توطئه‌ای است که مردم را دلسرد کنند.

وی ادامه داد: تلاش کنیم طنز به یک کار فرهنگی برگردد و در این کار تنوع داشته باشیم و به آموزه‌های دینی و قرآنی توجه کنیم.

در پایان مراسم از دو خانواده شهید صارمی و شهید حیدریان تجلیل شد و همچنین از تعدادی از نشریات و برگزیدگان طنز مطبوعات قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/2304/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول