اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار یزد:

ارزش افزوده یزد بیش از سایر استان‌هاست

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد گفت: ارزش افزوده‌ای که استان یزد می‌تواند در تولیدات کشور داشته باشد؛ بیش از سایر استان‌هاست و این موضوع به اثبات رسیده است.

ارزش افزوده یزد بیش از سایر استان‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا بابایی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه که به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یزد برگزار شد، اظهار داشت: استان یزد با وجود مشکلات و مسائلی که در خود دارد و شرایط جغرافیایی و آب و هوایی خشک خود، دارای منابع ارزشمند و غنی است که در بسیاری از زمینه‌ها رتبه بالایی را به دست آورده است.

وی ادامه داد: شهید آیت‌الله صدوقی گفته بود «اگر آب یزد تامین شود من تمامی مایحتاج کشور را تامین می‌کنم» که این حرف نشان از توانمندی یزد و مردمان این خطه دارد.

بابایی افزود: یزد به لحاظ معدنی دومین استان کشور است و بیش از 750 تن ذخایر زغال سنگ دارد همچنین در زمینه مس، سرب و روی نیز دارای 200 میلیون تن ذخیره معدنی است.

وی با بیان اینکه خاک‌های نادری در یزد نهفته است، خاطر نشان کرد: در زمینه تولید کاشی بیش از نیمی از نیاز کشور در یزد تولید می‌شود و حتی به کشورهای دیگر نیز صادرات دارد.

معاون برنامه ریزی استاندار یزد با اشاره به تلاش و پشتکار مردمان یزد در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: در شرایطی که مصرف فولاد در کشور به 23 تن می‌رسد، 9 تن از فولاد کشور در استان یزد تولید می‌شود.

وی عنوان کرد: فعالیت یزد در زمینه کشاورزی و نساجی با پیشینه و سابقه بالایی که دارد نیز ستودنی است به طوری‌که 30 درصد از محصولات نساجی کشور در این استان تولید می‌شود.

بابایی با اشاره به وقایع اخیر در کشور پیرامون موضوع آب یزد با اظهار تاسف از اهمال‌کاری‌ها گفت: با وجود کم آبی و خشکسالی‌های پیاپی که در یزد شاهد بودیم، در زمینه کشاورزی نیز این استان حرفی برای گفتن دارد و از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی همچنین تعامل صنایع یزد با مدیریت استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: صاحبان صنایع استان یزد با ایجاد اشتغال خود بار بزرگی از روی دوش مسئولان برداشته‌اند و از بروز بسیاری از ناهنجاری‌ها جلوگیری کرده‌اند.

بابایی برگزاری این نوع همایش‌ها را به شرط تاثیرگذاری در کردار و عمل به خروجی آن، مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: باید خروجی این همایش را در حوزه عمل و اجر به خدمت گرفت تا به چرخ اقتصاد کشور کمک شود و معیشت بهتری را برای مردم به ارمغان بیاورد.

به گزارش فارس، این همایش با حضور 300 کارشناس و نخبه صنعتی و دانشگاهی از سراسر کشور در حال برگزاری است که راهکارهای استفاده از تجارب کارآفرینان موفق، نحوه ارتقاء فرهنگ کار در جامعه، تنگناها و مشکلات مسیر صنعت و دانشگاه را به چالش گذاشته است.

انتهای پیام/90004/صا30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول