اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس همایش اخلاق و ادیان عنوان کرد

اخلاق پایه تمدن بشری است / جایگاه رفیع اخلاق در میان همه ادیان

خبرگزاری فارس: رئیس همایش اخلاق و ادیان گفت: رعایت اصول اخلاقی در میان پیروان ادیان و مذاهب و حتی غیر متدینان به عنوان پایه تمدن همواره مورد توجه بوده است.

اخلاق پایه تمدن بشری است / جایگاه رفیع اخلاق در میان همه ادیان

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی در مراسم افتتاحیه همایش بین‌المللی اخلاق و ادیان که امروز در بنیاد علوم وحیانی اسراء برگزار شد اظهار کرد: مسائل اخلاقی در تمام ادیان ابراهیمی مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: کتاب‌های آسمانی بارها بر رعایت اخلاق حسنه تاکید کرده‌اند و این امور حتی در ادیان غیر ابراهیمی هم دیده می‌شود زیرا همه کسانی که به جهان پس از مرگ اعتقاد دارند بر این نظر هستند که مسائل اخلاقی در زندگی ابدی انسان تاثیرگذارند.

رئیس همایش اخلاق و ادیان با بیان اینکه غیر متدینان هم برخی وجوه مشترک اخلاقی را در میان خود رعایت می‌کنند گفت: زندگی اجتماعی بر پایه همین اشتراکات اخلاقی شکل می‌گیرد.

وی ادامه داد: همراهی اخلاق و رفتار نیک با انسان در این جهان و دنیای پس از مرگ امری بدیهی است و پاداش و کیفرها نیز بر همین اساس نصیب آدمی می‌شوند.

احمدی با اشاره به شکل گیری سیره و منش آدمی بر اساس آنچه از اخلاقیات در او جاری است خاطرنشان کرد: اخلاق دارای جایگاهی رفیع در میان متدینان است و علاوه بر این غیر مذهبی‌ها هم قراردادهای اخلاقی اجتماعی را به عنوان اصول زندگی متمدنانه رعایت می‌کنند.

رئیس همایش اخلاق و ادیان عنوان داشت: عدم رعایت مسائل اخلاقی مشکلات فراوانی را پیش روی انسان قرار می‌دهد؛ همایش اخلاق و ادیان در صدد است با گرد هم آوردن اساتید و پژوهشگران این حوزه بررسی دقیقی از اخلاقیات در ادیان مختلف داشته باشد.

وی در ادامه به مسائل اجرایی این همایش اشاره و ابراز کرد: 460 مقاله توسط دبیرخانه همایش دریافت شد که از این میان 40 مقاله پس از بررسی‌های داوران برای ارائه در بخش‌های مختلف همایش انتخاب شدند.

احمدی تداوم همایش‌های این چنینی را مورد تاکید قرار داد و افزود: مراجع عظام تقلید نیز به ضرورت این امر اشاره کرده‌اند و رهنمودهای آنها روشنگر مسیری بوده است که دست اندرکاران همایش اخلاق و ادیان در پیش گرفتند.

رئیس همایش اخلاق و ادیان با بیان اینکه آیت الله جوادی آملی اشراف کاملی بر مراحل مختلف این همایش داشته‌اند گفت: هیئت داوری نیز پس از ماه‌ها تلاش شبانه روزی موفق شد مقالات برتر را از میان انبوه مطالب ارسالی انتخاب کنند و این کار با بررسی‌های موشکافانه و علمی محقق شد.

وی با اشاره به برگزاری پنج پیش نشست ویژه همایش اخلاق و ادیان عنوان داشت: در نخستین جلسه مراسمی با هدف بزرگداشت مقام علمی و اخلاقی مرحوم آیت الله شیخ محمد تقی آملی برگزار شد.

انتهای پیام/78004/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول