اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در کنفرانس خبری

اشتون: طرح اصلاح‌شده ۱+۵ پیشنهادات ایران را دربرمی‌گیرد

خبرگزاری فارس: مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: طرح اصلاح‌شده ۱+۵ پیشنهادات ایران را نیز در بر می‌گیرد.

اشتون: طرح اصلاح‌شده ۱+۵ پیشنهادات ایران را دربرمی‌گیرد

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به آلماتی، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی که پس از مذاکرات ایران و 1+5 برگزار شد، با اشاره به بیانیه مشترک ایران و 1+5 که طی آن توافق شده کارشناسان در 18 مارس در استانبول یکدیگر را ببینند، گفت: 5 و 6 آوریل نشست مجددی در آلماتی بین ایران و 1+5 برگزاری خواهد شد. 

وی افزود: به دنبال راه‌ حلی هستیم که در چارچوب «ان پی تی» باشد.

اشتون با اشاره به اینکه 1+5 طرحی اصلاح شده به طرف ایرانی ارائه داده که سازنده بوده و همچنین نگرانی‌های بین‌المللی را در آن انعکاس می‌دهد، خاطرنشان کرد: در این طرح اصلاح شده پیشنهادات ایران نیز لحاظ شده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خصوص اینکه چه پیشنهادی از سوی 1+5 به ایران ارائه شده؟ گفت: من نمی‌توانم درباره جزئیات طرح سخنی بگویم، چرا که می‌خواهیم اولا فرصتی به ایران بدهیم که در مورد طرح مطالعه کند و دیگر اینکه کارشناسان باید درباره آن بحث و بررسی داشته باشند لذا بهتر است بگذاریم این فرآیند روند خود را طی کند.

وی درباره مذاکرات امروز نیز اظهار داشت: نسبت به نگاه مثبت طرف ایرانی امیدوارم. ما تلاش بسیاری کردیم تا به نتایج ملموسی برسیم و اعتمادسازی کنیم و پیش برویم.درست است که آقای جلیلی نگاه مثبتی دارند اما باید به نتایج نگاه کنیم و ببینیم کارشناسان چگونه نظر می‌دهند.

اشتون در خصوص تعطیلی فردو نیز اظهار داشت: من در مورد طرح 1+5 جزئیاتی ارائه نمی‌دهم.

وی با اشاره به دیدار امروز خود با جلیلی گفت: امروز با جلیلی دیداری دو جانبه داشتم تا تصمیم بگیریم که چطور پیش برویم. 1+5 می‌خواهد در مسیر اعتمادسازی مثبت باشد. 

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول