اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیله‌سوار:

سیلوهای موجود ظرفیت 40 درصد تولید ما را دارند

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: سیلوها و انبارهای موجود در شهرستان بیله‌سوار ظرفیت 40 درصد تولیدات ما را برای ذخیره‌سازی دارند.

سیلوهای موجود ظرفیت 40 درصد تولید ما را دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رسول زیبانژاد صبح امروز در نشست با مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اردبیل اظهار داشت: هم در سیلوها و انبارهای بیله‌سوار و هم جعفرآباد سعی شده از تجهیزات و دستگاه‌های مدرن برای ذخیره‌سازی و نگهداشت مناسب گندم استفاده شود، اما همچنان این ظرفیت پاسخگوی تولید زارعان و کشاورزان منطقه نیست.

فرماندار بیله‌سوار ضرورت مشارکت بخش خصوصی در احداث سیلو و انبار و همچنین کارخانه‌های آردسازی را یادآور شد و گفت: به رغم آن که تولید گندم در این منطقه از نوع مرغوب‌ترین گندم کشور است، اما شاهد ذخیره‌سازی این گندم در سیلو‌ و سایر انبارهای استان هستیم که در فصل خرید، حمل به سایر استان‌ها رونق می‌گیرد.

وی ابراز داشت: افزایش مراکز خرید و توسعه سیلو‌ها و انبارها می‌تواند زمینه‌ نگهداشت گندم تولید شده این منطقه را فراهم آورد تا ما در فصول مختلف محتاج سایر مناطق نباشیم.

این مسئول ظرفیت تولید گندم در شهرستان بیله‌سوار را حدود 250 هزار تن اعلام کرد و افزود: تا زمانی که نتوانیم انبار سیلو و مراکز خرید مجهزی را راه‌اندازی کنیم، قطعاً قادر نخواهیم بود مشکلات و نارسایی‌های زارعان و کشاورزان را پاسخگو باشیم.

فرماندار بیله‌سوار ادامه داد: اگر بتوانیم به موقع این خرید و ذخیره‌سازی را انجام دهیم، دیگر نیازی به واردات گندم و یا تولید آرد نامرغوب نخواهیم داشت و بخش عظیمی از تولید برای مصرف یک ساله ذخیره‌سازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل نیز در این جلسه شهرستان بیله‌سوار را از مراکز عمده تولید و خرید گندم اعلام کرد و گفت: ما بیش از 40 مرکز خرید را در سطح استان فعال کرده بودیم که بیش از نیمی از آن در این شهرستان قرار داشت.

عباس کریمی از برگزاری جلسات متعدد هماهنگی برای خرید مطلوب گندم سال زراعی پیش رو خبر داد و افزود: ما پیش‌بینی می‌کنیم تا فصل خرید گندم هیچ مشکلی در تامین گندم مورد نیاز کارخانه‌های آرد‌‌سازی در استان نداشته باشیم.

وی اظهار داشت: در کنار این امر اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل از سازندگان انبار و سیلو با پرداخت تسهیلات ویژه حمایت می‌کند تا در این باب بخش خصوصی راغب شده و سیلوهای جدید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/62004/ب30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول