اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نشنال پابلیک رادیو:

اثری از تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها نیست

خبرگزاری فارس: نشنال پابلیک رادیو اذعان کرده که علی‌رغم امیدواری‌های غرب، ایران در برابر تحریم‌های بین‌المللی عقب‌نشینی نکرده است.

اثری از تسلیم ایران در برابر تحریم‌ها نیست

به گزارش فارس، «نشنال پابلیک رادیو» در ضمن یکی از گزارش‌های خود اذعان کرده است که «غرب امیدوار بود که رنج ناشی از تحریم‌ها دولت ایران را مجبور کند که دادن امتیازاتی را که قدرت‌های غربی انتظار دارند، بررسی کند. تاکنون، هیچ نشانه مشهودی از این امر به‌چشم نخورده است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته پیش گزارش داد که ایران در حال نصب سانتریفیوژهای پیشرفته جدیدی برای غنی‌سازی اورانیوم است.»

نشنال پابلیک رادیو که معتقد است اثری از مصالحه خاصی در مذاکرات قزاقستان به‌چشم نمی‌خورد، به سبک دیگر رسانه‌های غربی تلاش کرده نشان دهد که ایران به زودی به‌توانایی غنی‌سازی اورانیوم تا سطح تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا می‌کند.

با این حال این پایگاه خبری در پایان گزارش نسبتا طولانی خود اذعان کرده است که آژانس‌های اطلاعاتی ایالات متحده همچنان بر این باور هستند که ایران تصمیمی برای تولید سلاح هسته‌ای نگرفته است.

مذاکرات قزاقستان از دیروز بین ایران و شش کشور موسوم به 1+5 آغاز شده است اما رسانه‌های غربی مستمرا از دیروز گزارش داده‌اند که نباید به این مذاکرات امید بست.

ایران ضمن تاکید بر صلح‌آمیز بودن ماهیت برنامه هسته‌ای خود، به‌رسمیت شناخته شدن حقوقش در چارچوب ان‌پی‌تی را شرط موفقیت مذاکرات می‌داند. با این حال غرب در تلاش است که ایران در برابر تسهیل تحریم‌ها بخشی از فعالیت غنی‌سازی خود را متوقف کند.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول