اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حذف نوسودی از حلقه مسئولان کردستان

از تحریم خبری معاون استاندار در سایت استانداری تا غیبت در جلسات رسمی

خبرگزاری فارس: شواهد نشان می‌دهد که اردوان نوسودی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان این روزها از حلقه مدیریتی استان حذف شده و تحریم خبری وی در پایگاه اطلاع رسانی استانداری و عدم حضورش در جلسات رسمی گواهی بر این مدعاست.

از تحریم خبری معاون استاندار در سایت استانداری تا غیبت در جلسات رسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، چند ماهی است از حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان در جلسات، بازدیدها و افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی در سطح استان خبری نیست و تاکنون هیچ توضیحی در این باره داده نشده است.

به رغم حضور معاون عمرانی در دفتر کار خود، اما وی در جلسات رسمی استان یا حضور ندارد و یا اینکه حضورش بسیار کم‌رنگ شده است که این مسئله معنادار و جای سوال دارد.

همچنین در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان نیز اخبار و برنامه‌های شخص معاون عمرانی به دلایل نامشخصی پوشش داده نمی‌شود و تاکنون نیز اطلاع‌رسانی‌های کافی در این ارتباط به رسانه‌ها و مردم استان نشده است.

در ایام‌الله دهه مبارک فجر امسال نیز که 680 پروژه عمرانی در استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری رسید خبری از حضور شخص معاون عمرانی در برنامه‌ها و آیین‌های افتتاح نبود که این مسئله با توجه به ارتباط کاری مستقیم وی با برنامه‌های حوزه عمرانی جای تعجب داشت.

اما آنچه که از اصحاب رسانه و حتی برخی از مسئولان استان شنیده می‌شود حکایت از تیره‌شدن روابط مسئولان ارشد استان با معاون عمرانی است که به گواه خبرنگاران، داستان آن به طور رسمی از یکی از جلسات شورای ترافیک استان که حدود آذرماه امسال در استانداری کردستان برگزار شد، برمی‌گردد.

گویا استاندار کردستان بعد از بازدید از چند خیابان و میدان اصلی شهر سنندج از وضعیت ترافیک شهر در یکی از جلسات شورای ترافیک به شدت انتقاد می‌کند و ضعف و عدم مدیریت درست مجموعه معاونت عمرانی را یکی از دلایل مشکلات ترافیکی می‌داند.

براساس گفته‌های خبرنگاران حاضر در این نشست، نوسودی بعد از سخنان انتقادآمیز استاندار، جلسه شورای ترافیک را ترک می‌کند.

بعد از آن جلسه حضور نوسودی در جلسات رسمی استان کاهش یافت و بعد از آن اخبار و برنامه‌های شخص وی نیز در پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری پوشش داده نشد.

شاید مسائل پشت پرده‌ای نیز در این میان وجود داشته باشد که اصحاب رسانه و مردم از آن بی‌خبر باشند اما آنچه مهم است حذف تدریجی نوسودی به عنوان یکی از معتمدین استاندار است.

اردوان نوسودی از یاران محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری است که در دهه 70 و در زمان استانداری رحیمی، وی به عنوان شهردار سنندج فعالیت می‌کرد.

از شخص مهندس نوسودی به عنوان یکی از معتمدترین و نزدیکترین اشخاص به شخص معاون اول رییس جمهوری نام می‌برند.

سابقه همکاری نوسودی و شهبازی استاندار فعلی کردستان هم به دوران استانداری رحیمی در کردستان برمی‌گردد، زمانی که شهبازی معاون سیاسی امنیتی استانداری بود، نوسودی به عنوان شهردار سنندج فعالیت می‌کرد و بعد در دیوان محاسبات نیز نوسودی و شهبازی برای بار دیگر با هم همکار شدند.

با انتصاب علیرضا شهبازی در تیرماه سال 89 به عنوان استاندار کردستان، وی در حکمی در تاریخ 20 دی ماه همان سال اردوان نوسودی را به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی خود منصوب کرد.

استاندار کردستان در حکم خود خطاب به اردوان نوسودی نوشت: "با عنایت به سوابق و تجارب ارزشمند جنابعالی به موجب این حکم سرپرستی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان به شما محول می‌گردد و شایسته است در خصوص انجام وظایف و امور مربوط به آن حوزه با اتکال به نیروی لایزال الهی و جدیت بیشتر زمینه رشد و شکوفایی در آن معاونت را فراهم نمائید، در این رابطه کلیه دستگاه‌های اجرایی و مدیران استان همکاری همه جانبه با جنابعالی به عمل خواهند آورد."

آن گونه که پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان اعلام کرده است؛ هدایت و نظارت بر ارگان‌های اجرایی در تهیه و تنظیم طرح‌های زیربنایی اقتصادی و عمرانی با توجه به تجارب و ضرورت‌ها و نیازها و با در نظر گرفتن جهات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی استان، بررسی و نظارت و ارزیابی مستمر بر تملک‌دارائی‌های سرمایه‌ای و پیشرفت برنامه‌ها و طرح‌های دستگاه‌های اجرائی تابع نظام بودجه استانی، نظارت بر برنامه‌های عمرانی و گزارش‌گیری مستمر از پیشرفت برنامه‌های عمرانی روستاها و شهرها و اعلام پیشرفت آنها به سازمان‌های اجرائی مربوطه به منظور رفع موانع از جمله مهم‌ترین وظایف معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری است.

همچنین نظارت کلی بر طرح‌های عمرانی و فنی و اجرای نظام فنی، اجرایی استان در چارچوب نظام فنی، اجرایی کشور در استان، انجام اقدامات لازم در زمینه تشکیل جلسات شورای آب، شورای فنی استان و شورای برنامه‌ریزی و سایر شوراها و کمیسیون‌ها و کمیته‌های مربوطه برحسب مورد، بررسی و تعیین صلاحیت و رتبه‌بندی و ارزشیابی پیمانکاران، مشاوران و کارشناسان استان و ارتقاء و تقویت ظرفیت کمی و کیفی آنها از دیگر وظایف این معاونت ذکر شده است.

ارزشیابی اجرای پروژه‌های تملک‌دارایی‌های سرمایه‌ای ملی و استانی از لحاظ اثرات اقتصادی، اجتماعی و تجزیه و تحلیل آنها و انعکاس به مسئولین ذیربط، تهیه و تنظیم گزارش جامع از عملکرد دستگاه‌ها و ارزشیابی آنها در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و آثار و نتایج اقتصادی اجتماعی آنها به منظور استفاده بهینه در تدوین برنامه‌های ملی منطقه‌ای و محلی، بررسی‌های لازم و نظارت بر انجام مطالعات در زمینه اجرای طرح‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی و نهادهای انقلاب اسلامی استان به منظور پیشبرد برنامه‌های عمرانی و همچنین ارائه نظرات در این زمینه به شوراهای برنامه‌ریزی استان از دیگر وظایف این معاونت است.

مطالعه و بررسی وضع مناطق روستایی و شهری استان از نظر امکانات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت نیازها و اولویت‌بندی آنها و پیگیری اعتبارات مربوط از منابع مختلف، تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت‌های طرح‌های عمرانی در مناطق روستایی و شهری و همکاری با واحدهای ذیربط در این زمینه با وزارت کشور، نظارت و پیگیری بر امر تهیه و تنظیم گزارش جامع از عملکرد و برنامه‌های خاص منطقه‌ای و ارزیابی اقدامات انجام شده و تهیه حساب‌های منطقه‌ای و اعتبارات مصرف شده و آثار اجتماعی و اقتصادی این برنامه‌ها در ناحیه به منظور استفاده در توسعه و افزایش و بهره‌گیری از این نوع برنامه‌ها از دیگر وظایف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری است.

موارد فوق تنها چند بند از شرح وظایف معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان است که در پایگاه اطلاع رسانی استانداری اعلام شده است.

و حالا این سوال اساسی مطرح است که با با کم‌رنگ شدن حضور نوسودی در برنامه‌ها و شاید هم در تصمیم‌گیری‌های استان، آیا موارد فوق پیگیری می‌شود و در عمل معاونت عمرانی استانداری با جدیت و مانند گذشته فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

انتظار مردم کردستان از دولتمردان کنار گذاشتن اختلافات و تلاش و جدیت برای رفع مشکلات استان است و منطق حکم می‌کند که در صورت ناتوانی مسئولی در زمینه مسئولیت‌های محوله به وی،کنار گذاشته شود و امورات آن بخش به فرد دیگری توانمندتر از آن واگذار شود.

همانطور که ذکر شد حوزه عمرانی یکی از حوزه‌های بسیار مهم و زیربنایی است و رها کردن آن آسیب‌های فراوانی به این حوزه می‌زند که جای دارد استاندار کردستان که تمام هم و غم خود را برای توسعه و آبادانی کردستان گذاشته است به این وضعیت توجه جدی کند.

استاندار کردستان بارها و در جلسات مختلف از مدیران و حتی نمایندگان مردم کردستان خواسته است از حاشیه جلوگیری کنند و تمام تلاش خود را معطوف توسعه و آبادانی کردستان نمایند و اکنون از شخص استاندار هم انتظار می‌رود که اسیر حاشیه‌ها نشوند.

براساس قانون استاندار اختیار تام در عزل و نصب مسئولان دارد و رسانه ها نیز قصد دخالت در حیطه کاری وی را ندارند اما به عنوان ابزاری نظارتی و دیده‌بان جامعه وظیفه دارند انتظارات مردم و همچنین مواردی را که می‌تواند منجر به حاشیه‌سازی برای مسئولان شوند را به اطلاع آنان برسانند.

انتهای پیام/79001/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول