اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه:

حضور جوانان در ورزشگاه‌ها فرصتی عظیم برای تبلیغ دین است

خبرگزاری فارس: معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه استقبال جوانان از طرح اعزام مبلغ به ورزشگاه‌ها را بی نظیر و نتایج آن را دور از تصور ذکر کرد.

حضور جوانان در ورزشگاه‌ها فرصتی عظیم برای تبلیغ دین است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در جمع خبرنگاران به تشریح طرح حضور روحانیون در میادین ورزشی و مسابقات فوتبال پرداخت و اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان نیروهای مبلغ در حوزه این است که از اجتماع‌ها و تشکل‌های اجتماعی مختلف که در سطح جامعه شکل می‌گیرند به عناوین گوناگون برای پیام رسانی دینی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: پیامبران و ائمه اطهار علیهم السلام نیز از ظرفیت‌های مختلف انسانی برای پیام رسانی استفاده می‌کردند و این وظیفه حوزه است هر جا مخاطبین را پیدا کرد، سعی کند کار معنوی اخلاقی و اعتقادی انجام دهند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه در ادامه با اشاره به اینکه در بازی‌های فوتبال خصوصاً در مسابقات دو تیم استقلال و پیروزی حدود صد هزار نفر جوان به ورزشگاه می‌آیند افزود: بسیاری از این ورزش دوستان از شب قبل به ورزشگاه آزادی می‌روند و به همین دلیل پشت ورزشگاه کمپ‌هایی برای اسکان آن‌ها آماده شده و جوانان و نوجوانان شب تا صبح را در آنجا به سر می‌کنند و غالباً نیز به دلیل حساسیت‌هایی که بر روی این دو تیم وجود دارد این شب‌ها، شب‌های پر التهابی برای نیروی  انتظامی هستند.

نبوی افزود: عده زیادی نیز از صبح وارد ورزشگاه می‌شوند و جمعیت زیادی از جوانان و نوجوانان ساعت‌ها بدون انجام هیچ کاری در ورزشگاه هستند، چه ایرادی دارد روحانیون از این فضا استفاده کرده و بحث‌های اخلاقی و اعتقادی را برای این تماشاگران مطرح کنند.

وی گفت: چند ماه قبل مبلغین ما برای نخستین بار شب تا صبح در کمپ‌های پشت درب ورزشگاه میان جوانان حاضر شدند و آن‌ها نیز با شوق و اشتیاق از مبلغین سئوالات و مسائل مختلف را می‌پرسیدند، مبلغین ما در مسابقه ایران و کره و داربی اخیر نیز حضور داشتند و به شدت مورد استقبال قرار گرفتند.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه تا پیش از حضور مبلغین در ورزشگاه‌ها فکر می‌کردیم برخورد خوبی با روحانیون صورت نگیرد ابراز داشت: بر خلاف تصور ما معدل برقراری ارتباط عاطفی این گروه خیلی بالاتر از گروه‌های دیگر بود و آن قدر علاقمند بودند که روحانیون را تشویق کرده و ابراز محبت می‌کردند و رفتارهای نامناسبی که گاهاً نسبت به روحانیون در خیابان‌ها انجام می‌شود در ورزشگاه به شدت پایین بود.

حجت‌الاسلام نبوی با بیان اینکه برای مسابقه دو تیم استقلال و پیروزی 100 نفر مبلغ در ورزشگاه حاضر شده و  فعالیت تبلیغی را به صورت مستقیم با جوانان انجام دادند افزود: از اثرات این طرح می‌توان به برقراری ارتباط مستقیم بین روحانیون و نسل جوان اشاره کرد که خود این مطلب می‌تواند زمینه ساز گسترش روابط جوانان با روحانیون مساجد شود.

وی ادامه داد: این مبلغین در زمینه کار تبلیغی با جوانان تخصص دارند و نحوه ارتباط  با نسل جوان را می‌دانند، بعضی آثاری که مبلغین از این طرح گزارش داده‌اند واقعاً شگفت انگیز و غیر قابل تصور بود.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه‌های علمیه برنامه دیگر این معاونت را حضور مبلغان در مسابقات لیگ برتر فوتبال استان‌ها بیان کرد و گفت: این طرح با حمایت و هماهنگی وزارت ورزش و جوانان در حال انجام است، برخی رسانه‌ها حضور مبلغان در میادین ورزشی را بر نمی‌تابند و ما بدون اعتنا به هجمه‌های آن‌ها به وظیفه خود عمل خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی اظهار داشت: تاکنون مبلغان در دیدارهای تیم‌های ملی ایران و لبنان و ایران و ازبکستان در ورزشگاه حضور پیدا کرده و در دیدار پیش روی صبا و استقلال و تراکتورسازی تبریز با الجزیره امارات نیز حضور پیدا خواهند کرد.

وی با بیان اینکه برای ظرفیت‌های اجتماعی دیگری مانند مترو نیز برنامه‌های فراوانی تدارک دیده‌ایم خاطرنشان کرد: در ایام نوروز مبلغان در مترو، قطارهای بین شهری و مهمانی‌های ایام نوروز به تبلیغ و پاسخگویی خواهند پرداخت.

انتهای پیام/78009/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول