اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شاهد اصلی ماجرای حمله منافقین در 7 اسفند 60 به مردم شیرگاه:

منافقین با حضور مردم فرار کردند/ خط نفاق تمام‌شدنی نیست

خبرگزاری فارس: نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس با بیان اینکه به عنوان شاهد ماجرای حمله منافقین در هفت اسفند 60 به مردم شیرگاه بوده است، گفت: منافقین با حضور مردم ترسیدند و فرار کردند.

منافقین با حضور مردم فرار کردند/ خط نفاق تمام‌شدنی نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوادکوه، سیدهادی حسینی عصر امروز در مراسم گرامیداشت حماسه هفتم اسفند شیرگاه که با حضور مردم و مسئولان در مسجد جامع این شهر برگزار شد با اشاره به این مطلب که امام راحل، ملت ایران را برتر از امت رسول خدا و ائمه معرفی کرده بودند، گفت: امت دوران رسول خدا و ائمه، گرمی و سردی و فصل کشت را بهانه‌ای برای اطاعت نکردن از دستورات رسول خدا و ائمه ذکر می‌کردند ولی ملت ایران هیچگاه پشتیبانی از امام دیروز و امروز را خالی نکردند.

نماینده سوادکوه، قائمشهر، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی که از جانبازان حمله منافقین در هفت اسفند 60 به پایگاه مقاومت بسیج شیرگاه، بود با بیان اینکه به عنوان شاهد اصلی این ماجرا بوده است، افزود: منافقین با حضور مردم ترسیدند و فرار کردند.

حسینی با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام مجتهدزاده، عباس رضازاده و رنجبر عابدی نخستین کسانی بوده‌اند که قبل از بیهوشی من بر بالینم آمدند، افزود: شهیدانی که در دفاع مقدس به شهادت رسیدند و در حماسه هفت اسفند شیرگاه حضور داشتند، مرادی، اسماعیلی، رهنما، عبادی و عابدی بودند.

عضو کیمیسون صنایع مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های نفاق شش بهمن آمل و هفت اسفند شیرگاه و غائله کردستان و خلق عرب و آذربایجان به اتمام رسید ولی خط نفاق به اتمام نرسید، خاطرنشان کرد: خط نفاق تمام‌شدنی نیست و نفاق یک تفکر است و امام علی (ع) آن را "میکروب شکاف کاسه شکافته" توصیف فرمودند که باعث مسمومیت می‌شود.

حسینی به توصیه امام دیروز به وحدت کلمه و امام امروز به اتحاد اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل نفاق، ایجاد شکاف و مانع آن؛ اتحاد است.

وی شیرگاه را شهری کوچک و مردمی با دل‌های بزرگ توصیف کرد و با اشاره به دعوت از رئیس مجلس و موافقت اولیه برای سخنرانی در این مراسم افزود: حضور رئیس مجلس در هند باعث شد تا شاهد حضور ایشان در این مراسم نباشیم و دعوت از بزرگان در مراسم حماسه هفت اسفند شیرگاه به منظور گسترش و نهادینه کردن این مراسم است.

پیام نماینده ولی فقیه و استاندار مازندران برای مراسم هفت اسفند شیرگاه

آیت‌الله نورالله طبرسی و علی‌اکبر طاهایی در پیامی حماسه ماندگار هفتم اسفند 1360 شیرگاه را تداوم حماسه‌آفرینی‌های مردان و زنان متدین و انقلابی در جای جای ایران اسلامی ذکر کردند و آن را صیانت از کیان و دستاوردهای انقلاب اسلامی، و پایداری در برابر دشمنان تا بن دندان مسلح در جبهه‌های حق علیه باطل، توصیف کردند.

در پایان این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره دو شهید این حماسه، شهیدان خسرو داودیان و قربانعلی دوستعلی‌زاده و جانبازان و بسیجیان آن رویداد تاریخی، بر پایداری مردم سوادکوه و شیرگاه در راه آرمان‌های انقلاب اسلامی با تبعیت از مقام معظم رهبری تاکید شده است.

حماسه 7 اسفند شیرگاه اوج بصیرت انقلابی مردم بود

حسین نیازآذری در پیامی به مراسم گرامیداشت حماسه هفت اسفند شیرگاه، این حماسه را اوج بصیرت انقلابی مردم منطقه دانست و هوشیاری فرزندان انقلابی امام خمینی (ره) را موجب در هم شکستن توطئه شوم بدخواهان انقلاب ذکر کرد.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران در مجلس شورای اسلامی، شهادت شهیدان؛ حشمت‌الله داوودیان و قربانعلی دوستعلی‌زاده را موجب ماندگاری مقاومت مردم شیرگاه دانست و با تاکید بر تداوم راه شهیدان حماسه هفت اسفند شیرگاه، خاطرنشان کرد: مردم سوادکوه با تداوم راه الهی شهدا، برای گسترش آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری در همه عرصه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی به نمایندگی از مجمع نمایندگان مازندران، یاد و خاطره شهدای سوادکوه و شیرگاه را گرامی داشت.

انتهای پیام/86015/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول