اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلیل‌آباد:

3/2 جمعیت شهرستان خلیل‌آباد در روستاها ساکن هستند

خبرگزاری فارس: فرماندار خلیل‌آباد گفت: 3/2 جمعیت شهرستان خلیل‌آباد در روستاها ساکن هستند.

3/2 جمعیت شهرستان خلیل‌آباد در روستاها ساکن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خلیل‌آباد، علی اصغر مرادزاده در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان خلیل‌آباد دارای رونق اقتصادی است و از آنجا که 85 درصد مردم این شهرستان به شغل کشاورزی اشتغال دارند، این شهرستان در زمره مناطق اقتصادی و تجاری قرار گرفته است.

فرماندار خلیل‌آباد افزود: روحیه همدلی و تعاون در بین مردم این شهرستان زبانزد است و این شهرستان در دوران دفاع مقدس 270 شهید و 11 سردار سرافراز و 430 جانباز و آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی داشته است.

وی با اشاره به اعتبار خوبی که در بحث توسعه شهرستان از جمله کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار داشت: از محل اعتبارات طرح توسعه بیش از 750 طرح در شهرستان در دست اجرا است.

مرادزاده گفت: ساخت 250 استخر ذخیره آب کشاورزی و چند منظوره کمک زیادی را به منافع آبی شهرستان داشته که توانسته است در این استخرها 3 میلیون مترمکعب از نزولات آسمانی ذخیره‌سازی شود.

وی برخورداری تمامی جاده‌های روستایی شهرستان از نعمت آسفالت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: طرح‌های هادی در 50 درصد از روستاهای شهرستان اجرا شده است و در سایر روستاها مطالعات آن انجام شده است.

وی اشتغال را یکی از برنامه‌های دارای اولویت برشمرد و افزود: این شهرستان توانسته است در سال‌جاری 80 درصد تعهد خود را انجام دهد.

وی خدمت بی‌منت مسئولان را به مردم وظیفه دانست و گفت: خدمت بی‌منت عشق است که خدای متعال به هر کس واگذار نمی‌کند.

فرماندار خلیل‌آباد در بحث گردشگری و زیارت این شهرستان را دارای جایگاهی بکر عنوان کرد و گفت: کویر خود یکی از مراکز گردشگری است که این شهرستان دارای این جایگاه و دارای منطقه کویری است.

وی امامزاده قاسم ارغا، سیدحسن میرآب، بی‌بی هور و بی‌بی نور جابوز و امامزاده هادی شورآب را، امامزادگان این شهرستان از فرزندان موسی الجعفر (ع) نام برد و افزود: از لحاظ تاریخی مسجد جامع، یخدان و قدمگاه حضرت علی (ع)، آ‌ب‌انبار کندر و  حمام تاریخی شهرستان دیدنی است.

وی روحیه کمک و انفاق این شهرستان را بی‌نظیر ذکر کرد و اظهار داشت: این شهرستان با توجه به فرارسیدن ایام نوروز آماده پذیرایی از زائران حضرت رضا (ع) و مسافران نوروزی است و تمهیدات لازم در شهرستان فراهم شده است.

انتهای پیام/70021/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول