اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احمدی‌نژاد:

تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی، تغییر مدیریت در دنیا را به ارمغان می‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور گفت: معنای تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی، خلق یک قدرت فرهنگی سیاسی اثرگذار در جهان است که تغییر مدیریت در دنیا را به ارمغان می‌آورد.

تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی، تغییر مدیریت در دنیا را به ارمغان می‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود احمدی‌نژاد بعد از ظهر امروز پس از افتتاح نیروگاه سیکل گازی حافظ شیراز اظهار داشت: در افتتاح میدان نفتی سروستان و نیروگاه حافظ حدود 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

وی افزود: اگر بنا باشد سرمایه‌گذاری اتفاق بیافتد نیازمند انرژی هستیم و به طور قطع این افتتاح امروز روند سرمایه‌گذاری در فارس را سرعت می‌دهد.

رئیس دولت در ادامه گفت: در حال حاضر اوج مصرف برق فارس بیش از یک‌هزار مگاوات است و با بهره‌برداری از ظرفیت 4 هزار مگاواتی این نیروگاه حدود سه‌چهارم این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری باقی می‌ماند.

وی بیان کرد: تولید نفت در فارس یک دوره جدید برای این استان است چراکه در گذشته این استان از منابع اصلی تولید گاز بود و امروز به جمع تولیدکنندگان نفت نیز پیوست.

رئیس جمهور تصریح کرد: ساخته شدن ایران با سایر کشورها تفاوت دارد چنانکه امروز سرمایه‌گذاری در برخی کشورها از ایران بیشتر صورت گرفته، اما آنچه کشورمان را متفاوت می‌کند، اعتقاد، پیشینه و فرهنگ این دیار است.

به گفته وی، معنای تبدیل ایران به یک قدرت اقتصادی، خلق یک قدرت فرهنگی سیاسی اثرگذار در جهان است که تغییر مدیریت در دنیا را به ارمغان می‌آورد.

وی با اشاره به انقلاب اسلامی و تحول عمیقی که در عمق جان این ملت رخ داده، ابراز داشت: اگر ایران پر و بال بگیرد و پله‌های ترقی را طی کند به سرعت به قدرت اول دنیا و منطقه تبدیل می‌شود.

احمدی نژاد ادامه داد: عشق به اسلام و اهل بیت (ع)، دنبال کردن حکومت علوی و مهدوی ایران را منحصر به فرد کرده است.

به گفته وی، برای رسیدن به قله باید بر مواضع خود ایستادگی کنیم و برای ساختن ایران راهی جز توانمندی خود نداریم.

احمدی نژاد اضافه کرد: زمانی اگر در محافل دانشگاهی بیان می‌شد که تجهیزات بهره‌برداری از نفت و گاز در داخل ایران ساخته شود همگان با تردید به آن می‌نگریستند اما امروز این اتفاق در استان‌ها نیز در حال روی دادن است چنانکه امروز در فارس شاهد آن بودیم.

وی با اشاره به توانایی‌های شرکت مبنا به عنوان مشک نمونه خروار، استعدادها و ظرفیت‌های ایران در حوزه انرژی را قابل رقابت با پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا دانست.

انتهای پیام/2448/ع30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول