اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد خبر داد:

حضور 40 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از سال 84 که هشت درصد بوده به 40 درصد افزایش یافته است.

حضور 40 درصدی دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فردوسی مشهد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علیرضا عاشوری ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران در محل دانشگاه فردوسی مشهد، اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه‌بندی سال 83 درمیان دانشگاه‌های سطح کشور رتبه 12 را داشته و در سال 84 با روندی صعودی به رتبه 9 رسیده؛ این در حالی است که دانشگاه فردوسی در میان دانشگاه‌های کشور به طور متغییر دارنده رتبه هفت و هشت است.

وی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد به لحاظ قدمت درمیان دانشگاه‌های کل کشور، سومین رتبه را دارد.

عاشوری با بیان اینکه 40 درصد از دانشجویان دانشگاه فردوسی مشغول تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی هستند، خاطرنشان کرد: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه از سال 84 که هشت درصد بوده به 40 درصد افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: درحال حاضر 11 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی، شش هزار در مقطع کارشناسی ارشد و 2500 دانشجو در مقطع دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی یادآور شد: همچنین در واحد بین‌الملل دانشگاه فردوسی 2700 دانشجو مشغول به تحصیل بوده که حدود 900 نفر از این دانشجویان در مقطع دکترا و 1800 نفر دانشجوی کارشناسی ارشد هستند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه نوزدهمین کنفرانس شیمی تجزیه ایران هر سال با قوت بیشتری برگزار می‌شود، گفت: تعداد یک‌هزار و 600 مقاله ارسالی به دبیرخانه کنفرانس با وجود عواملی چون تحریم و دشواری روابط در عرصه بین‌المللی مبین قوت و رشد چشم‌گیر این کنفرانس است.

وی اظهار کرد: از میان مقالات ارسالی به سمینار تعداد 900 مقاله تبدیل به پوستر و 90 مقاله به صورت سخنرانی عمومی ارائه می‌شود.

عاشوری با ابراز خرسندی از نحوه برگزاری این کنفرانس گفت: سمینار تجزیه شیمی ایران برخلاف سایر سمینارهای برگزار شده با هزینه خود داوطلبان و بدون هیچ‌گونه پشتوانه مالی برگزار شده است.

انتهای پیام/70023/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول