اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نشست مشترک استاندار قم با ائمه جمعه مطرح شد

ضرورت توجه به فعالیت‌های اثر گذار فرهنگی در دانشگاه‌ها

خبرگزاری فارس: نشست مشترک پیریایی استاندار قم با حضرات آیات امینی، استادی، حسینی بوشهری، سعیدی و ائمه جمعه بخش‌ها با محوریت مسائل فرهنگی دانشگاه‌های استان برگزار شد.

ضرورت توجه به فعالیت‌های اثر گذار فرهنگی در دانشگاه‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در این جلسه با تاکید بر لزوم توجه به فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار در دانشگاه‌ها اظهار کرد: بحث تقویت برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه‌ها و در رأس آن طرح تفکیک جنسیتی به عنوان یک نیاز و دغدغه مهم فرهنگی در دستور کار استان قرار گرفته است.

استاندار قم با اشاره به اینکه این نشست به منظور بررسی و هم اندیشی وضعیت فرهنگی دانشگاه‌های استان برگزار شده است تصریح کرد: تعامل مثبت مسئولان و دست اندرکاران امور فرهنگی دانشگاه‌ها با ائمه جمعه، می‌تواند به بهبود فضای فرهنگی و اخلاقی در مراکز آموزش عالی کمک کند.

وی افزود: مشکلات و کاستی‌های این حوزه از دغدغه‌های مشترک مجموعه مسئولان، علما و ائمه جمعه محسوب شده و برای رفع آن از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهد شد.

آیت الله امینی امام جمعه قم نیز ضمن خیر مقدم به استاندار و دیگر اعضای حاضر در این نشست، به ویژگی‌های بارز فرهنگی و مذهبی قم اشاره و اظهار کرد: شان و جایگاه ویژه قم به عنوان یک شهر مذهبی و پایگاه دینی، انتظار و توقع از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی فعال در این شهر را بالا برده است.

استاد عالی حوزه‌های علمیه با تاکید بر لزوم اهتمام جدی به انجام کارهای فرهنگی در دانشگاه‌های قم، خاطرنشان کرد: در این زمینه هم باید اصل کار فرهنگی در دانشگاه‌ها و هم محتوا و اثرگذاری این کارها مد نظر متولیان امر باشد.

آیت الله امینی همچنین با اشاره به در پیش بودن تعطیلات ایام پایانی سال و حضور میلیونی زوار در قم لزوم تامین امکانات و خدمات رفاهی مورد نیاز و ایجاد بسترهای میزبانی شایسته از زوار و مسافران در قم را خواستار شد.

حضرات آیات استادی، حسینی بوشهری، سعیدی و ائمه جمعه بخش‌های استان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی دانشگاه‌ها و قدردانی از مجموعه تلاش‌ها و اقدامات فرهنگی صورت گرفته در این زمینه، ابراز امیدواری کردند که تداوم این گونه نشست‌ها و همفکری و تعامل بین مسئولان و افراد موثر در امور فرهنگی، به نتایج و راهکارهای مفیدی در کمک به حل مشکلات این بخش منجر شود.

انتهای پیام/2258/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول