اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امیدواری روسیه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات آلماتی

خبرگزاری فارس: نماینده روسیه در مذاکرات نمایندگان گروه «1+5» با ایران، ابراز امیدواری کرد که نشست امروز در آلماتی قزاقستان منجر به نرم‌تر شدن مواضع طرفین (کاهش تحریم‌ها در ازای امتیازدهی) گردد.

امیدواری روسیه به مثبت بودن نتیجه مذاکرات آلماتی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، امروز، سه شنبه برای نخستین طی 8 ماه گذشته نشست مقامات دیپلماتیک بلندپایه ایران و گروه «1+5» (5 عضور دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان) برای بررسی مسائل پیرامون برنامه هسته‌ای ایران در آلماتی (قزاقستان) انجام می‌شود.

مهمترین موضوع این مذاکرات عدم اجرای درخواست‌های شورای امنیت سازمان ملل از مقامات تهران و توقف روند غنی سازی اورانیوم در ایران است. طرف ایرانی آمادگی خود برای انجام گفت‌وگوهای سازنده را اعلام کرده است.

انتظار می رود که نمایندگان گروه «1+5» به ایران پیشنهاد نرم تر شدن رژیم تحریم‌ها در ازای امتیازدهی این کشور در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای خود را بدهند.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه و نماینده روسیه در این مذاکرات در آستانه نشست آلماتی به خبرنگاران اعلام کرد که این دور از مذاکرات ممکن است نتیجه مشخصی در پی نداشته باشد، ولی مقامات مسکو امیدوارند که ایران آمادگی بهتری برای انجام مذاکرات شود.

وی گفت: ما روی این مسئله حساب می‌کنیم که طرف ایرانی با آمادگی بیشتری برای مذاکره از لحاظ امکان واقعی روند اوضاع به آلماتی بیاید تا شرایط کلی مناسبتری برای حل و فصل مسائل بوجود آید، نه اینکه صرفا مواضع قبلی خود را تکرار کنند که همه از آن اطلاع دارند.

به گفته این دیپلمات بلندپایه، طرف روسی قصد دارد در نشست گروه 1+5 و ایران در آلماتی مسئله عدم اجرای درخواست‌های شورای امنیت از مقامات تهران و توقف غنی سازی اورانیوم را مورد بررسی قرار دهد.

ریابکوف افزود: مهمترین مسئله آن است که موفق شویم به نتیجه مثبتی در این زمینه برسیم تا نمایندگان گروه 1+5 بتوانند اقدامات واقع گرایانه‌ای در صورت موافقت مقامات تهران با این مسئله در ازای اجرای خواسته‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی و قطعنامه شورای امنیت در نظر بگیرند.

در اتحادیه اروپا نیز انتظار دارند که ایران نرمی بیشتری در مذاکرات از خود نشان دهد و طرفین بتوانند در نشست 26 فوریه در آلماتی به نتیجه مثبتی از مذاکرات دست یابند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول