اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

«نواز شریف» و «فضل‌الرحمان» در مقابل حزب حاکم پاکستان متحد می‌شوند

خبرگزاری فارس: حزب «مسلم لیگ نواز پاکستان» و «جمعیت علمای اسلام» درباره تشکیل ائتلاف برای شرکت در انتخابات عمومی این کشور در سال آینده توافق کردند.

«نواز شریف» و «فضل‌الرحمان» در مقابل حزب حاکم پاکستان متحد می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در  لاهور، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام عصر روز گذشته در لاهور با «نواز شریف» رهبر حزب مسلم لیگ شاخه نواز ملاقات کرد.

در این نشست، 2 طرف درباره تشکیل ائتلاف انتخاباتی با یکدیگر توافق کردند و قرار شد کمیته‌ای نیز برای بررسی این موضوع تشکیل شود.

این 2 رهبر سیاسی پاکستان در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی و انتخاباتی کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند و اعلام کردند که تعیین تخست‌وزیر دولت موقت با لحاظ کردن نظر همه احزاب اپوزیسیون انجام خواهد شد.

فضل‌الرحمان همچنین در این دیدار از نواز شریف برای شرکت در «کنفرانس همه احزاب» با موضوع طالبان که قرار است 28 فوریه (10 اسفند) در اسلام‌آباد برگزار شود دعوت به‌عمل آورد که این دعوت نیز از سوی وی پذیرفته شد.

نواز شریف بعد از این ملاقات در گفت‌وگو با رسانه ها ابراز داشت: حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف از هر حرکتی که موجب صلح در کشور شود حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه حزب مسلم لیگ از برگزاری کنفرانس احزاب به سرپرستی مولانا فضل‌الرحمان حمایت می‌کند،  افزود: برقراری امنیت ضامن پیشرفت هر کشوری است و بنابراین حزب جمعیت علمای اسلام و حزب مسلم لیگ نواز نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار می‌برند.

برخی گزارشات حاکی از آن است که بعد از توافق حزب جمعیت علمای اسلام و حزب مسلم لیگ نواز با ارتش درباره مذاکره با طالبان، زمان و محل دقیق برگزاری این مذاکرات مشخص می‌شود.

طالبان پیش از این اعلام کردند که تنها در صورت ضمانت برخی احزاب پاکستان از جمله حزب مسلم لیگ و جمعیت علمای اسلام درباره مذاکرات، حاضر به شرکت در این روند هستند.

بنابراین، پس از اینکه جمعیت علمای اسلام اعلام کرد که قرار است کنفرانس احزاب برای برقراری صلح در کشور تشکیل شود، تحریک طالبان پاکستان «احسان‌الله احسان» سخنگوی این گروه را به عنوان نماینده خود برای مذاکره با دولت معرفی کرد.

طالبان پاکستان معتقدند که علت پایدار نبودن صلح دولت با طالبان در منطقه «سوات»، پایبند نبودن رهبران سیاسی به قرارداد صلح بوده و  به همین علت تحریک طالبان پاکستان به دنبال تضمین مذاکرات از جانب احزاب سیاسی است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول