اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سرنوشت «چاک هیگل» و «جک لو» امروز در سنای آمریکا مشخص می‌شود

خبرگزاری فارس: دو نامزد رئیس‌جمهوری آمریکا برای اداره پنتاگون و وزارت خزانه‌داری آمریکا پس از چالش‌های فراوان، امروز مجدداً در جلسه استماع سنا برای کسب رأی اعتماد شرکت می‌کنند.

سرنوشت «چاک هیگل» و «جک لو» امروز در سنای آمریکا مشخص می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جک لو» و «چاک هیگل»، به ترتیب نامزدهای اوباما برای اداره وزارت خزانه‌داری آمریکا و پنتاگون امروز در سنا برای کسب رأی اعتماد حضور پیدا می‌کنند.

بر اساس این گزارش،‌ در صورتیکه این دو نامزد اوباما رأی اعتماد کسب کنند، با یکسری از بحران‌ها از جمله 85 میلیارد دلار کاهش خودکار هزینه‌ها که قرار است از روز جمعه به مرحله اجرا درآید، روبرو هستند.

دموکرات‌ها که کنترل مجلس سنای آمریکا را برعهده دارند، اطمینان دارند که هیگل، سناتور جمهوری‌خواه سابق و کهنه‌سرباز جنگ ویتنام، علیرغم مشکلاتی که در جلسه‌های پیشین رأی اعتماد وی به وجود آمد، 60 رأی مورد نیاز برای تأیید نامزدی خود را به دست می‌آورد.

جمهوری‌خواهان، نامزدی هیگل را به تعویق درآورده‌‌اند و در جلسات پیشین رأی اعتماد او مشکل ایجاد کرده‌اند زیرا آنها از موضع پیشین هیگل درباره ایران و اسرائیل چندان راضی نیستند.

علیرغم مخالفت‌های اولیه جمهوری‌خواهان با نامزدی «هیگل» برای اداره پنتاگون اما «ریچارد شلبی» نماینده جمهوری‌خواه کنگره اعلام کرد که هم‌اکنون از هیگل حمایت می‌کند و «جان مک‌کین» سناتور جمهوری‌خواه کنگره نیز روز دوشنبه اعلام کرد که فکر می‌کند سنا در هفته جاری نامزدی هیگل را تأیید می‌کند.

«لو» رئیس سابق ستاد کارکنان کابینه اوباما نیز ماه گذشته نامزد اداره وزارت خزانه‌داری آمریکا شد و قرار است جایگزین «تیموتی گایتنر» وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا شود.

دموکرات‌ها از جمله «مکس بوکاس» رئیس کمیته مالی سنا، پیشنهاد داده‌اند که احتمالاً لو موفق به کسب رأی اعتماد می‌شود و شلبی نیز اعلام کرده است که از نامزدی وی حمایت می‌کند.

«چاک گراسلی» نماینده جمهوری‌خواه ایالت «آیووا» خواستار اطلاعات بیشتری درباره پاداشی شده است که لو در اوایل سال 2000 به عنوان معاون اجرایی رئیس دانشگاه نیویورک دریافت کرد.

بوکاس کمیته‌ رأی اعتماد برای لیو را امروز تشکیل داده است و گایتنر نیز از سمت خود به عنوان وزیر خزانه‌داری آمریکا استعفا کرده است و «هری رید» رهبر اکثریت سنا روز دوشنبه اعلام کرد که قبل از پایان هفته می‌خواهد، جلسه رأی اعتماد هیگل و لو را برگزار کند.

بر اساس این گزارش، در صورتیکه جمهوری‌خواهان نامزدی و جلسه رأی اعتماد لو را همچون هیگل به حالت تعلیق درآورند، دموکرات‌ها بار دیگر باید 60 رأی از یکصد رأی سناتورها را به منظور تأیید نامزدی لو جمع‌‌آوری کنند.

هیگل و لو در صورت تأیید در سنا، در شرایط بسیار دشواری به کابینه اوباما می‌پیوندند زیرا کاهش خودکار بودجه می‌تواند به آمادگی نظامی آمریکا لطمه وارد کند و به بیکاری هزاران آمریکایی منتهی شود.

اوباما همچنین برای تکمیل کابینه خود می‌بایست پست‌های وزارت حمل و نقل، انرژی، کار و وزارت کشور آمریکا را پر کند.

هیگل یکی از پربحث‌ترین نامزدهای اوباما بوده است اما شرایط سختی نیز برای دیگر نامزدهای اوباما به وجود آمد به طوریکه «جان برنان» نامزد اداره سازمان اطلاعات مرکزی «سیا» نیز با مشکلاتی روبرو شد.

روز یکشنبه هفته جاری، مک‌کین تهدید کرد که در صورتیکه کاخ سفید اطلاعاتی درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی که 11 سپتامبر سال گذشته میلادی به وجود آمد، ارائه نکند، نامزدی برنان را بلوکه می‌کند اما روز دوشنبه این تهدیدات را کنار گذاشت و گفت: من آمادگی انجام کاری را ندارم اما انتظار دارم سوالات من پاسخ داده شود.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول