اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

کری: هنوز برای یافتن راهکاری دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران زمان وجود دارد

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هنوز برای یافتن راهکاری دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد، اما طرف ایرانی باید با حسن نیت وارد این مذاکرات شود.

کری: هنوز برای یافتن راهکاری دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران زمان وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا می‌گوید هنوز برای یافتن راهکاری دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران زمان وجود دارد. وی البته این امر را به حسن نیت ایران در مذاکرات هسته‌ای مشروط کرد.

وزیر خارجه آمریکا که برای مذاکره با مقامات انگلیسی به لندن سفر کرده، در جمع خبرنگاران گفت: بدیهی است که پنجره راهکار دیپلماتیک نمی‌تواند برای همیشه باز بماند. اما این پنجره امروز باز است. این پنجره الان باز است.

وی افزود: هنوز زمان وجود دارد، اما این وقت تنها در صورتی وجود دارد که ایران تصمیم بگیرد به میز مذاکره بازگردد و با حسن نیت مذاکره کند.

کری سپس ادعا کرد: ما آماده‌ایم تا با حسن نیت و احترام متقابل وارد مذاکرات شویم تا از تبعات وحشتناکی که ممکن است شکست آن در بر داشته باشد، جلوگیری کنیم. بنابراین واقعا انتخاب با ایرانی‌ها است. امیدواریم آن‌ها درست انتخاب کنند.

ادعای حسن نیست 1+5 در حالی مطرح می‌شود که این گروه قصد دارد در مذاکرات فردا لغو برخی تحریم‌های تازه وضع‌شده و جزئی را در مقابل توقف بخش بزرگی از برنامه هسته‌ای ایران پیشنهاد دهد.

دور جدید مذاکرات ایران و 1+5 از فردا در شهر «آلماتی» قزاقستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول