اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از قطع درختان بلوط در ایلام

قطع 300 اصله بلوط ایستاده در ایلام

خبرگزاری فارس: طی هفته‌های گذشته 300 اصله درخت بلوط ایستاده در ایلام قطع شده است.

قطع 300 اصله بلوط ایستاده در ایلام

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، طی سال‌های اخیر تخریب عرصه جنگلی استان ایلام با وجود حساسیت‌ها، هشدارها، گزارش‌های متعدد و مستمر افراد و انجمن‌های زیست‌محیطی، بحران زیست‌محیطی روندی رو به رشد داشته است.

با این وجود اراده‌ای در راستای رویارویی جدی با این مسئله در بین مسئولان و نهادهای ذیربط احساس نمی‌شود.

این بار تخریب در قالب زمین‌خواری و در نزدیک‌ترین و در دسترس‌ترین محیط پیرامون شهر ایلام (ضلع شمال‌غربی شهر) و جلوی دیدگان مسئولان امر در استان صورت گرفته است.

این اقدام با هدف سودجویی و زمین‌خواری و تبدیل منابع ملی به زمین مسکونی، اقدام به قطع 300 اصله درخت بلوط جوان شده است. 

یکی از اعضای انجمن زیست‌محیطی «شه نه پای» زمین ایلام در این خصوص معتقد است که سکوت مسئولان منابع طبیعی استان با این پدیده که فضای سودجویی را برای متخلفان بازتر کرده، قابل اغماض نیست.

عباس اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: وقوع چنین حوادثی این شائبه را برای افکار عمومی به وجود می‌آورد که شاید این رویدادها خطا نباشد.

وی ادامه داد: انجمن زیست‌محیطی «شه نه پای» زمین ایلام ضمن ابراز تأسف و تأثر از وقوع چنین وقایعی و هشدار و نگرانی از بحران زیست‌محیطی استان خواهان اطلاع‌رسانی و پاسخگویی مسئولان و تنویر افکار عمومی و برخورد قانونی و قاطع با مسببان و متخلفان این پدیده است.

این دوستدار طبیعت اضافه کرد: این انجمن برای حراست و پوشش حفاظتی منابع ملی حاشیه شهرها که در معرض تخریب و تهدید افراد سودجو  قرار دارند، پیشنهاداتی دارد.

اکبری عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود تا جایی که مقدور است، محدوده منابع ملی در حاشیه شهرها با حصارکشی (فنس‌کشی) مشخص و جدا شود تا با ایجاد حاشیه امنیت، زمینه سودجویی و زمین‌خواری برای افراد از بین برود و دیگر شاهد وقایع ناگوار تخریب در عرصه جنگلی استان نباشیم.

عضو انجمن زیست‌محیطی «شه نه پای» زمین ایلام گفت: منابع طبیعی استان، جنگل‌های حاشیه شهرها را به عنوان پارک جنگلی تغییر کاربری و در اختیار شهرداری‌ها قرار داده تا در پوشش مشارکت عمومی از تخریب منابع ملی جلوگیری شود. 

انتهای پیام/2246/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول