اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گالری یک کتابخانه مرکزی اصفهان:

نمای کاشی و سرامیک در آثار شهناز علیخانی به نمایش در آمد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه نمای کاشی و سرامیک روی بوم در گالری شماره یک کتابخانه مرکزی از پنجم اسفند ماه تا 10 همین ماه برپا شده است.

نمای کاشی و سرامیک در آثار شهناز علیخانی به نمایش در آمد

شهناز علیخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در این نمایشگاه ازهیچ گونه مواد ساختمانی استفاده نکرده‌ام و نمای کاشی و سرامیک روی بوم نقاشی کار شده که در وهله اول با هدف گسترش و آموزش این سبک نوین آن را برپا کرده‌ام.

وی ادامه داد: مواد و متریال بکار برده شده در این تابلوها ابتکاری از خودم بوده که به صورت برجسته و سبک کاشی کاری کمی مخاطب را به اشتباه می‌اندازد که کاشی و سرامیک واقعی است.

این هنرمند اصفهانی افزود: 11 سال است که بر روی این متریال و تکنیک خاص کار می‌کنم و این مواد که ترکیب آن ابداع خودم بوده است در برابر گرما، سرما، نور خورشید و آب مقاوم است و حتی برای استخرها و فضاهای باز شهری نیز قابل استفاده است.

وی اضافه کرد: پیش از این در پنج نمایشگاه گروهی شرکت کرده‌ام و این چهارمین نمایشگاه انفرادی من است که سه ماه است روی آن کار کرده‌ام.

علیخانی بیان کرد: همه آثار از معنا و مفهوم خاصی بهره‌مند هستند و زمان، طبیعت، آب و پاکی همراه با طرح‌ها و نقوشی از شاهنامه، قاجار و دیگر مضامین کهن و سنتی ایرانی از جمله موضوعاتی هستند که به صورت نمادین در آنها کار شده‌اند. 

وی اضافه کرد: یکی از نمونه‌های عالی این کار که در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گرفته، اثر زیبای ساربان و شتر است که روی پارتیشن به سبک پازلی کار شده است.

این هنرمند اصفهانی تصریح کرد: این سبک به زودی از سوی وزارت ارشاد ثبت می‌شود و چند ماه پیش نیز ریاست سازمان زیباسازی شهر اصفهان برای استفاده از ان برای دیوارهای شهر ابراز تمایل کردند که من طرحی را به آنها ارائه کردم و سازمان در حال آزمایش آن است که اگر تإیید شود برای فضای شهری مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2301/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول