اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم:

ظرفیت مهندسان بومی در قم استفاده شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم گفت: با توجه به ظرفیت فراوان نیروی مهندسی در قم لازم است از توان آنها در پروژه‌ها استفاده شود.

ظرفیت مهندسان بومی در قم استفاده شود

امین مقومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برخی فعالیت‌های نظام مهندسی استان اظهار کرد: همکاری و طراحی موزه انقلاب در کنار بیت امام راحل(ره) در حال احداث از جمله پروژه‌هایی است که نظام مهندسی در آن همکاری و طراحی دارد.

وی خاطرنشان کرد: نظام مهندسی به عنوان بازوی مشورتی و تخصصی برای دستگاه‌های استان است و در کمیسیون فنی حضوری فعال دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم شورای اداری، شورای برنامه‌ریزی، کار گروه امور زیربنایی و شهرسازی و کار گروه‌های تخصصی را از دیگر بخش هایی ذکر کرد که نظام مهندسی در آنها حضوری فعال دارد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت نیروهای بومی استان گفت: نزدیکی قم به تهران فرصت و تهدیدی محسوب می‌شود که این امر مشاوران غیربومی را به استان هدایت می‌کند که آسیبی برای مجموعه تخصصی محسوب می‌شود.

مقومی خاطرنشان کرد: بالغ بر 2 هزار و 600 نفر به عضویت مجموعه نظام مهندسی درآمده‌اند که ظرفیت اشتغال 50 درصد آنها فراهم شده است.

وی یادآور شد: استان قم باید صدور خدمات فنی و مهندسی داشته باشد ولی حضور مشاوران غیربومی به بخش فنی استان لطمه می‌زند و حتی سبب ورود مصالح ساختمانی از سایر استان‌ها می‌شود که کاهش توانمندی‌های استان را به همراه دارد.

انتهای پیام/78003‌/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول