اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار یزد خبر داد

آغاز بازسازی خط انتقال آب اصفهان به یزد

خبرگزاری فارس: استاندار یزد گفت: کار بازسازی خط انتقال آب از اصفهان به یزد از همین امروز آغاز شده است.

آغاز بازسازی خط انتقال آب اصفهان به یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدرضا فلاح‌‍‌زاده امروز در نشستی خبری با اظهار تاسف از وقایع رخ داده در استان اصفهان و قطع آب خط انتقالی یزد اظهار داشت: اصفهان باید امنیت را برقرار و حق‌آبه مردم پایین دست این شهر را مدیریت کند.

وی با اشاره به مشخصات فنی خط انتقال آب یزد افزود: خط اول انتقال آب یزد از روستای چم آسمان آغاز و به مخزن شحنه ختم می‌شود و 98 میلیون مترمکعب در سال ظرفیت دارد.

فلاح‌زاده خاطرنشان کرد: تاکنون هرگز بیشتر از 55 میلیون مترمکعب آب به استان یزد منتقل نشده و این میزان کمتر از میزانی است که برای یزد تخصیص یافته است.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای مردم اصفهان ایجاد شده است، افزود: شهرهای بالادست و نزدیکتر به کوهرنگ، استفاده بیش از حد از آب داشته‌اند و سبب شده‌اند آب به شهرهای پایین دست اصفهان نرسد که این امر نارضایتی مردم برخی نقاط این استان را به همراه داشته است.

استاندار یزد ادامه داد: مردم اصفهان چندین بار به این قضیه اعتراض کرده‌اند اما بی‌توجهی به این اعتراض‌ها سبب شد تا در نهایت به خط انتقال آب یزد هجوم ببرند و به آن آسیب بزنند.

فلاح‌زاده تاکید کرد: مردم عزیز اصفهان باید بدانند که آب انتقالی بخش کوچکی از سیلاب‌های کوهرنگ سه است که وارد سد می‌شود و باید حق‌آبه خود را از دیگران دریافت کنند.

وی با تشریح وقایع رخ داده طی روزهای اخیر و اقداماتی که از سوی مسئولان استان یزد در این زمینه انجام شده است، افزود: با رئیس جمهوری نیز مکاتباتی انجام شده که از ایشان امنیت پایدار خطوط منطقه، برخورد با محرکان هجوم به خط قانونی و مجوزدار انتقال آب یزد و دستور سریع برای بازسازی خطوط را خواستار شده‌ایم.

استاندار یزد ادامه داد: در استان نیز ضمن صدور اطلاعیه برای صرفه‌جویی در مصرف آب و اطلاع‌رسانی به مردم در این زمینه، چند چاه به مدار اضافه شد که آبرسانی سیار با تانکر انجام شود تا آب مورد نیاز مردم تامین شود.

وی اظهار داشت: وزارت نیرو نیز تلاش ویژه‌ای در راستای حفظ امنیت خط انتقال آب به یزد فراهم کرده و نمایندگان مجلس نیز وارد کار شده‌اند.

فلاح‌زاده تصریح کرد: کار بازسازی خط انتقال آب از اصفهان به یزد از همین امروز آغاز شده و اگر امنیت کامل منطقه برقرار شود و مردم حاضر در محل به خانه‌هایشان بازگردند، ظرف یک هفته تا 10 روز آینده خط به طور کامل ترمیم می‌شود و آب به مدار باز می‌گردد.

وی در مورد پمپ‌های آسیب دیده ایستگاه چهار و تابلوهای برق این ایستگاه عنوان کرد: پمپ‌ها آسیب جدی دیده‌اند و باید بررسی شوند و در صورتی که قابل تعمیر نباشند باید تهیه و تعویض شوند.

استاندار یزد در نهایت تاکید کرد: آبی که از اصفهان به سمت یزد هدایت می‌شود، آب سیلاب‌هاست و سوای حق‌آبه مردم اصفهان است و یزد تعرضی به حق‌آبه مردم اصفهان ندارد که این امر باید توسط نخبگان و بزرگان اصفهان برای مردم آن فرهنگ‌سازی شود و مردم کاملا در جریان امور قرار گیرند.

انتهای پیام/2464/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول