اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات خشم در غزه

خبرگزاری فارس: مردم نوار غزه به نشانه اعلام همبستگی با اسرای اعتصاب‌کننده غذا و نیز محکومیت رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «عرفات جرادات» در زندان مجدو، تظاهرات برگزار کردند.

تظاهرات خشم در غزه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «فلسطین الیوم»، شیخ «خضر حبیب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی امروز یکشنبه طی سخنانی در جریان راهپیمایی مردمی که در شهر دیرالبلح برگزار شد، تاکید کرد که انتفاضه سوم فلسطینیان نزدیک است اما این بار این انتفاضه اشغالگری اسرائیل را ریشه‌کن خواهد کرد.

وی افزود که ترور جرادات همه جهانیان را در معرض آزمون قرار داده است همچنانکه این حادثه آزمونی برای سازمان ملل و نهادهای حقوق بشر بین‌المللی و کشورهای کوچک و بزرگ برای عمل به مسئولیت‌های خود جهت مقابله با این تجاوزات اشغالگران است.

شیخ حبیب اظهار داشت که قتل این اسیر اولین مورد و آخرین آن نخواهد بود و همه جهانیان باید به مسئولیت خود در برابر تجاوزات اسرائیل عمل کنند.

وی از فلسطینیان خواست تا صفوف خود را برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی یکی کنند و تاکید کرد که دشمن از وضعیت دودستگی فلسطینیان بر تحمیل واقعیت‌ها و افزایش تجاوزات خود سوء استفاده می‌کند.

صبح امروز همچنین راهپیمایی‌های مردمی و گروهی به نشانه خشم  و اعتراض به مرگ جرادات، در خیابان‌های غزه برگزار شد.

طبق ادعای مراجع صهیونیستی، اسیر "عرفات شالیش جرادات" (30 ساله) در اثر سکته قلبی به شهادت رسیده است، اما خانواده شهید این ادعای طرف صهیونیستی را قبول ندارند و معتقدند که وی بر اثر شکنجه جانش را از دست داده است.

بر اساس این گزارش اسیر جرادات دو روز قبل به مرکز بازجویی الجلمه انتقال داده شده بود و به شدت از شکنجه های شدید و فشارهای سخت شکایت می کرد و با توجه به جداسازی وی از دیگر اسرا در زندان مجدو، دیگر اسرای این زندان هیچ اطلاعی از خبر شهادت وی ندارند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول