اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  انرژی اتمی

طلایی‌نیک در گفت‌وگو با فارس:

گفت‌وگوهای آلماتی آزمون دیگری برای غرب در انتخاب مذاکرات برد- برد خواهد بود

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه غرب نباید ایران آزموده شده را با تکرار رفتارهای گذشته بار دیگر بسنجد، گفت: گفت‌وگوهای آلماتی آزمون دیگری برای غرب در انتخاب مذاکرات برد- برد یا مذاکره برای مذاکره است.

گفت‌وگوهای آلماتی آزمون دیگری برای غرب در انتخاب مذاکرات برد- برد خواهد بود

رضا طلائی‌نیک در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با بیان اینکه  هنوز غرب اراده عملی برای نتیجه‌گیری از مذاکرات آلماتی از خود نشان نداده است عنوان کرد: بدون تغییر رویکرد و رفتار غرب، مذاکره برای مذاکره در قزاقستان تکرار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تقاضای توقف غنی‌سازی مغایر با قواعد آژانس بین‌المللی اتمی و اراده ایران است، تصریح کرد: فضاسازی‌های قبل از مذاکرات از سوی برخی رسانه‌های غربی مبنی بر تقاضای توقف غنی سازی به معنی جدی نبودن غرب برای مذاکرات میباشد که نتیجه بخش است.

طلایی نیک گفت: غرب با مذاکرات برد - برد می‌‌تواند به همکاری متقابل برای غنی سازی در مصارف صلح آمیز با ایران دست پیدا کند.

این کارشناس مسائل راهبردی با بیان اینکه فاصله از راهبرد فشار، گفت و گوهای آلماتی را ثمربخش می‌کند، اظهار داشت: اتکاء به فشارهای صهیونسیتی مانند گذشته، گروه 1+5 را در مذاکرات ناکارآمد خواهد کرد.

وی افزود: اتکا به فشار، منافع غرب را در برابر ایران و سایر تحولات منطقه قربانی کرده و ناکارآمدی گروه 1+5 در جریان گفت‌وگوها موجب وابسته نشدن اقدامات ایران به مذاکرات شده است، ظرفیت‌های ایران برای هر 2 راهبرد ایستادگی برابر فشار و مذاکره عادلانه به نسبت طرف غربی بیشتر است.

طلایی‌نیک افزود: غرب برای تکرار نشدن رفتارهای گذشته، به مذاکره عادلانه و کنار گذاشتن راهبرد فشار اتکا کند. رژیم صهیونیستی و تندروهای آمریکا مانع اصلی مذاکرات برد- برد هستند.

وی با تاکید بر اینکه ایران همانند گذشته با رویکرد اصولی و منطقی و با ظرفیت بالا در مذاکرات قزاقستان حضور خواهد داشت، گفت: گفت‌وگوهای آلماتی آزمون دیگری برای غرب در انتخاب مذاکرات برد- برد یا مذاکره برای مذاکره است.

این کارشناس مسائل راهبردی با اشاره به گزارش اخیر آژانس تصریح کرد: این گزارش نیز تکرار گزارش‌های دو پهلوی گذشته بود و گروه 1+5 برای غلبه بر ناکارآمدی در گفت‌وگوها باید به موازین قانونی احترام بگذارد.

وی گفت: ایران با پشتوانه مردمی و دیپلماسی فعال و پیشرفت‌های فنی در وضعیت بهتر از گذشته برای شرکت در مذاکرات قزاقستان قرار دارد. غرب با از دست دادن فرضت‌ برای توافق برد-برد با ایران به منافع حال و آینده خود آسیب می زند.

طلایی‌نیک عنوان کرد: ایران بیش از گذشته از ظرفیت ایستادگی جامع برابر تحریم‌ها و فشارها برخوردار است. تحریم‌ها ظرفیت‌های ایستادگی و تجارب خنثی سازی ایران را افزایش داده است.

به گفته وی غرب نباید ایران آزموده شده را با تکرار رفتارهای گذشته در مذاکرات آلماتی بار دیگر بسنجد و شفافیت و تغییر رفتار غرب رمز مذاکرات برد-برد با ایران است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول