اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یحیی‌زاده در گفت‌وگو با فارس:

دروغ‌پردازی مسئولان اصفهان توجیه‌پذیر نیست / خسارت 30 میلیاردی به تاسیسات

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد و ابراز تأسف از رفتار مسئولان اصفهانی در برخورد با موضوع آب انتقالی به یزد گفت: دروغ‌پردازی مسئولان اصفهان توجیه‌پذیر نیست.

دروغ‌پردازی مسئولان اصفهان توجیه‌پذیر نیست / خسارت 30 میلیاردی به تاسیسات

حجت‌الاسلام سید جلال یحیی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: در روز جمعه گذشته به تحریک عواملی که حتما باید شناسایی و مجازات شوند مردم برخی بخش‌ها و روستاهای استان اصفهان در مسیر خط لوله انتقال آب یزد خسارات فراوانی به شبکه وارد کردند و از ظهر روز جمعه انتقال آب به یزد به صورت کامل متوقف شده است.

وی ادامه داد: برخی افراد برای اینکه به شکلی این اقدام را توجه کنند به دروغ به مردم اصفهان گفتند که یزد نیازی برای آب آشامیدنی ندارد و برای صادرات کشت گلخانه‌ای از این آب استفاده می‌کنند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با این گفته‌ها قصد تحریک مردم را داشتند که موفق هم شدند و مردمی که خودشان به درستی برای آنها آب تامین نمی‌شود مسلم است این چنین رفتارهایی را نشان می‌دهند.

وی افزود: پیشینه فرهنگی مردم اصفهان نشان می‌دهد که این مردم مورد اغفال واقع شده‌اند اما همین دروغ‌پردازی‌ها باعث شده که برخی در دام قرار بگیرند و اقدام ناشایستی داشته باشند.

یحیی‌زاده ادامه داد: شأن مردم شهیدپرور ولایت‌مدار استان اصفهان از این‌گونه کارهای زشت و حرام ‌بری است و نباید این اقدام که از سوی برخی محرکان اتفاق افتاده است را به پای همه مردم نوشت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: طبق برآورد کارشناسان 30 میلیارد تومان خسارت در اثر حمله متجاوزان به این تاسیسات وارد شده و بسیاری از این تجهیزات به صورت کامل نابود شده است.

وی با تاکید بر شناسایی و مجازات عوامل این اقدام ناشایست گفت: این کارها در هیچ جایی مجاز نیست و قطعا باید برخورد جدی در این زمینه صورت گیرد.

یحیی‌زاده با اشاره به وجود چاه‌های آب بی‌کیفیت در استان یزد عنوان کرد: استفاده از ذخیره آبی که تنها دو سه روز دوام دارد در همین مدت کم استان یزد را دچار کمبود آب و حتی قطعی آب کرده است.

وی خواستار همراهی مردم برای به تعویق انداختن مشکل جدی و قطعی طولانی مدت آب در 11 شهر استان شد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس با تاکید بر تسریع در تعمیر خط لوله و انتقال آب به یزد گفت: هم نمایندگان استان در مجلس و هم مسئولان استان به طور جد پیگیر این مهم هستند.

وی عنوان کرد: نمایندگان استان در اقدامات پیگیرانه خود و دفاع از حق مردم استان در زمینه آب در مکاتبات خود به سران سه قوه خواستار بررسی و تسریع در رفع این مشکل هستند.

یحیی‌زاده همچنین با اشاره به تذکرات در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در نامه‌ای به وزیر کشور و نیرو نیز خواستار توضیح در این زمینه شدیم.

وی با بیان اینکه مسئولان استان هم از بدو اطلاع از این موضوع مجدانه پیگیر این مسئله هستند، بیان داشت: تیمی برای مذاکره و رفع مشکل به استان اصفهان اعزام شد و مسئولان استان یزد از ابتدا به شدت پیگیر بودند.

نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: در حالی که تخصیص آب زاینده‌رود برای استان یزد ماهانه 8.2 میلیون متر مکعب است، امسال برای هر ماه 5.5 میلیون متر مکعب تعیین شده و کمتر از این میزان نیز به یزد منتقل شده است.

وی با اشاره به اینکه سهم آب انتقالی به یزد کمتر از چهار درصد است، افزود: از سوی دیگر شنیده شده امسال در هر ماه 45 میلیون متر مکعب آب زاینده‌رود به بخش کشاورزی اصفهان اختصاص یافته است.

نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به چگونگی رسیدگی و حل مشکل کم‌آبی استان تصریح کرد: لازم است وزیر نیرو تا دیر نشده برای استان یزد تدبیر ویژه‌ای داشته باشد تا حداقل مشکلات مردم در این زمینه رفع شود.

انتهای پیام/90004/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول