اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ورزقان در محاصره سرما و برف

چرخ‌ها بدون زنجیر چرخ به طرف ورزقان نمی‌چرخند

خبرگزاری فارس: به دنبال بارش برف رفت و آمد به ورزقان بدون زنجیر چرخ به سختی انجام می‌شود.

چرخ‌ها بدون زنجیر چرخ به طرف ورزقان نمی‌چرخند

فرماندار ورزقان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز گفت: رفت و آمد از 10 تا 15 کیلومتری ورزقان بدون زنجیر چرخ به سختی انجام می‌شود.

محرم فروغی افزود: به دلیل شرایط جوی و بارش برف رانندگانی که قصد رانندگی در راه‌های منتهی به ورزقان را دارند حتما مجهز به زنجیر چرخ باشند.

وی در مورد راه‌های روستایی این شهرستان نیز گفت: معمولا بارش برف باعث بسته شدن راه‌های روستایی در ورزقان می‌شود که با تلاش اکیپ‌های راه و شهرسازی که در شهرستان مستقر هستند نسبت به بازگشایی این مسیرها اقدام می‌شود.

 

فروغی در مورد موقعیت شهر ورزقان در زمان بروز شرایط جوی نامساعد گفت: شهرداری ورزقان در زمان بارش‌ها تلاش برای مهیا کردن امکان تردد و رفع مشکلات از سطح شهر را در دستور کار خود قرار می‌دهد ولی به دلیل نبود امکانات سخت افزاری این امور به سختی انجام می‌شود.

فرماندار ورزقان امکانات شهرداری ورزقان را تنها محدود به دو دستگاه ماشین آلات سنگین با عمر بالا دانست و گفت: این دستگاه‌ها برای شهری به وسعت ورزقان و در شرایطی که حادثه طبیعی مانند زلزله در آن اتفاق افتاده به هیچ عنوان جوابگو نیست.

وی با اشاره به اینکه درخواست تجهیزات برای این شهر صورت گرفته گفت: متاسفانه تاکنون نسبت به تامین تجهیزات به خصوص ماشین آلات سنگین به منظور رفع مشکلات شهر در شرایط آب و هوای نامساعد اقدامی صورت نگرفته است.

در زلزله 21 مرداد و پس لرزه‌های آن نزدیک به یک هزار و 500 واحد مسکونی در شهر ورزقان دچار آسیب شدند که از این تعداد نزدیک به 800 واحد صد درصد تخریب و نیاز به احداث از پی داشته و 700 واحد نیز جزو واحدهای تعمیری ثبت شده‌اند همچنین از 147 روستای شهرستان ورزقان 90 روستا در اثر این زلزله آسیب دیده‌اند که در مجموع 7 هزار و 775 واحد مسکونی به ارزش نزدیک به 1.5 میلیارد ریال در این روستاها دچار تخریب شده‌اند که 6 هزار و 94 واحد صد درصد تخریب در آنها اتفاق افتاده و بقیه نیز دچار آسیب‌های منجر به تعمیر شده‌اند.

انتهای پیام/60002/و30/پ3003                 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول