اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

/جدیدترین تحولات سوریه/

کشته شدن تروریست‌ها در ریف دمشق/ تروریست‌ها در شرق سوریه سلاح خود را تسلیم کردند

خبرگزاری فارس: مناطق مختلف ریف دمشق امروز، صحنه درگیری ارتش با تروریست‌های مسلح بود که در جریان آن تعدادی از تروریست‌ها کشته و چند دستگاه خودروی آنان نیز منهدم شد.

کشته شدن تروریست‌ها در ریف دمشق/ تروریست‌ها در شرق سوریه سلاح خود را تسلیم کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از سوریه، یگان‌هایی از ارتش سوریه در اطراف خط آهن "داریا" در ریف دمشق با تروریست‌های مسلح درگیر شدند که کشته و زخمی شدن بیش از 5 تن از تروریست‌ها را به دنبال داشت.

دو تک تیرانداز نیز در این منطقه کشته و دو دستگاه خودروی مجهز به تیربارهای سنگین آنها نیز منهدم شد.

همچنین نیروهای ارتش به تعقیب گروه‌های مسلح در "العتیبة" و "حران العوامید" در ریف دمشق برخاستند که درگیری شدید بین دو طرف را به دنبال داشت و در جریان آن چند تروریست مسلح کشته شدند.

نیروی توپخانه ارتش و گروهی از نیروهای پیاده نظام  نیز محل استقرار تروریست‌ها را در دوما و حرستا هدف قرار دادند که کشته شدن تعدادی از آنها و نیز منهدم شدن چند دستگاه خودروی آنان را به دنبال داشت.

"عربین" و"زملکا" و "جوبر" در ریف دمشق نیز صحنه درگیری با تروریست‌های مسلح بود.

دیر الزور

تروریست‌های مسلح در شهرک‌های "الطیانة" از توابع منطقه "المیادین" در ریف دیرالزور واقع در شرق سوریه سلاح‌های خود را به نیروهای ارتش تسلیم کردند.

محله "الجبیلة" و منطقه "السبعة کم" در دیرالزور نیز صحنه درگیری ارتش با ترویست‌های مسلح بودند که کشته شدن تعدادی از تروریست‌ها از جمله محمد رعد الوادی، هفل رشید المحیمد، محمد جمعة الخشمان و محمد خضر الهزاع را به دنبال داشت.

محمد موسى و یحیى الحمود و چند نفر دیگر، از جمله تلفات تروریست‌ها در درگیری با ارتش در منطقه "الحویقة" بودند.

حمص

مناطقی از حمص واقع در مرکز سوریه از جمله "الحولة" و"کفرلاها" و "تل ذهب" نیز شاهد درگیری شدید ارتش با تروریست‌های مسلح بود که منجر به کشته شدن ده‌ها تن از تروریست‌ها شد.

در این درگیری‌ها چند دستگاه خودروی تروریست‌ها منهدم شده و مقادیری سلاح و مهمات آنان نیز کشف و ضبط شد.

در  "الغنطو" و "تلبیسة" و"الرستن" و "الحصن" نیز تروریست‌ها تلفات داده و دو دستگاه خودروی آنها نیز منهدم شد.

در منطقه "الوعر" از توابع حمص نیز اوضاع همچنان متشنج است زیرا تروریست‌ها به چند ایست بازرسی در اطراف این منطقه حمله کرده و مردم را هدف تیراندازی قرار دادند.

تروریست‌ها همچنین در این منطقه، از رفت و آمد خودروها جلوگیری کرده و چند مورد آدم ربایی نیز از آنان گزارش شده است.

در این شرایط، تعدادی از زنان و کودکان ساکن الوعر خانه های خود را ترک کرده و منطقه الشماس رفتند.

حلب

مناطق "البیاضة" و "أغیور" در حلب واقع در شمال سوریه صحنه عملیات گسترده ارتش علیه تروریست‌ها بود که کشته شدن 20 تن از آنان را به دنبال داشت.

پیشروی ارتش به سمت محور "السفیرة" و فرودگاه بین‌المللی حلب ادامه دارد.

یگان‌هایی از پیاده نظام ارتش سوریه نیز در پی درگیری با تروریست‌ها به گشت زنی در مناطق "الحطب"، و "باب الفرج"، "الخندق" و "النفوس" پرداختند.

پیش بینی می‌شود ارتش تا فردا یا پس فردا وارد منطقه "بستان القصر" شود به ویژه اینکه کمک‌های نظامی نیز به این منطقه رسیده است.

إدلب

در "وادی الضیف" و "الحامدیة" در "معرة النعمان" از تواقع استان ادلب از دیگر شهرهای شمالی سوریه نیز درگیری ارتش با تروریست‌ها همچنان ادامه دارد.

در این درگیری‌ها ده‌ها تروریست کشته و زخمی شده‌اند. همچنین بیش از 20 مواد منفجره که مقادیری از آن در اطراف راه "صهیان" و"حیش" جاسازی شده بود، خنثی شد.

از سوی دیگر ارتش سوریه در مسیر معره النعمان و شهرک "کفرومه" چند خودرو را که تروریست‌ها سرنشین آن بودند، هدف قرار دادند و یک  انبار سلاح را در "احسم" واقع در "جبل الزاویة" در حومه ادلب کشف و مهمات آن را مصادره کردند. در این عملیات 12 تروریست کشته شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول