اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد

کاهش 10 درصدی تصادفات در جاده‌های استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان گفت: در سال جاری شاهد کاهش 10 درصدی تصادفات در سطح راه‌های استان بودیم که البته فرهنگ‌سازی بیشتری باید در این زمینه صورت بپذیرد.

کاهش 10 درصدی تصادفات در جاده‌های استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید دوست محمدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان اصفهان دارای 11 هزار کیلومتر از انواع راه است که شامل راه اصلی، فرعی، آزادراه و بزرگراه است و همچنین 50 هزار کیلومتر بزرگراه و 55 هزار کیلومتر سطح استان را پوشش داده است و حدود 6 هزار میلیارد تومان ارزش مالی این راه‌ها است.

وی ادامه داد: به طور متوسط عمر جاده‌ها 20 تا 25 سال است، اما فشار بار ترافیکی، گذر زمان و تابش نور خورشید سبب خرابی راه‌ها می‌شود و عمر آنها را کمتر می‌کند و هدف ما نیز از نگهداری راه‌ها تردد ایمن و روان مسافران و به کارگیری راهکارهایی برای کاهش اتلاف زمان و هزینه سفر است.

مدیر راهداری راه و شهر سازی استان اصفهان اضافه کرد: در سال جاری شاهد کاهش 10 درصدی تصادفات در سطح راه‌های استان بودیم که البته فرهنگ‌سازی بیشتری باید در این زمینه صورت بپذیرد.

وی ادامه داد: تاکنون 250 هزار تن از انواع آسفالت گرم در سطح جاده‌های کشور مورد استفاده قرار گرفته است و لکه‌گیری راه‌ها را انجام داده‌ایم و بیشتر راه‌ها وضعیت قابل قبولی دارد هر چند که در سال جاری با محدودیت‌های ویژه‌ای در زمینه اعتبارات مواجه بودیم و از زمانی که قیر هم وارد بازار بورس شده است با موانع جدی روبرو شده‌ایم.

دوست محمدی در مورد گزارش عملکرد بخش راه در سال جاری گفت: 600 کیلومتر خط کشی راه‌ها را انجام داده‌ایم و 40 هزار تابلوی ایمنی در سطح جاده‌ها نصب کردیم و 25 کیلومتر انواع گاردریل‌ها نیز رنگ و شستشو داده شده و 350 شیار لرزاننده هشدار به رانندگان در راه‌ها نصب شده است.

انتهای پیام/2301/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول