اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار یک سناتور جمهوریخواه به هم حزبی‌هایش

تائید نامزدی «هیگل»، امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد

خبرگزاری فارس: یک سناتور جمهوریخواه آمریکایی در واکنش به تمایل چند تن از هم حزبی های خود برای تائید پست وزیر دفاع جدید آمریکا، اعلام کرده است که این رأی گیری به معنای به خطر انداختن امنیت آمریکا است.

تائید نامزدی «هیگل»، امنیت آمریکا را به خطر می‌اندازد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، در حالیکه اخیرا برگزاری جلسه رسیدگی به حکم «چاک هیگل» سناتور جمهوریخواه سابق ایالت «نبراسکا» به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا در سنای کنگره به دلیل عدم جمع آوری 60 رای لازم و مخالفت جمهوریخواهان به تعویق افتاده است، وب سایت محافظه کار آمریکایی «واشنگتن فری بیکن» در گزارشی از هشدار یکی از هم حزبی های هیگل درباره برگزاری جلسه رای گیری درباره سمت جدید این سناتور جمهوریخواه برای عهده دار شدن سمت جدیدش در پنتاگون خبر داد.

بر اساس این گزارش، «جیمز اینوفه» سناتور جمهوریخواه ایالت «اوکلاهما» به سایر هم حزبی های خود هشدار داده است که در صورتی که آنها به پایان وقت کشی ها و سنگ اندازی های اخیر در روند تائید نامزدی هیگل به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا رای بدهند، در این صورت مسئول خواهند بود و باید جوابگو باشند.

اینوفه اخیرا در قالب نامه ای شدید الحن به هم حزبی های خود اینطور نوشته است که: اشتباه نکنید. دادن رای کفایت (به هیگل) به معنای رای تائید هیگل به عنوان وزیر دفاع آمریکا است.

اینوفه در ادامه نامه خود با اشاره به اینکه رای به هیگل به معنای به مخاطره انداختن امنیت آمریکا است، نوشته است که: ما نباید اجازه دهیم که ادعاهایی درباره حقوق و سوابق رئیس جمهوری ما را از ارزیابی دقیق قضاوت و مواضع این نامزد منصرف کند. به یاد داشته باشید که امنیت کشور ما در صورتی که شما روز سه شنبه رای بدهید، به خطر می افتد.

سناتور جمهوریخواه ایالت اوکلاهما در ادامه با اشاره به اینکه سنا باید صرفا در تائید کارآمدترین رهبران اصرار کند و نه تنها برای ایمن نگه داشتن آمریکا بلکه برای تضمین اینکه رهبران آمریکا به چیزی می رسند که شایستگی آن را دارند، گفته است: متاسفانه من قاطعانه بر این باورم که سوابق تثبیت شده سناتور هیگل این نیاز ضروری را برای تائید تامین نمی کند.

اینوفه در ادامه به بیشترین نگرانی های خود درباره هیگل اشاره کرده و مواردی از جمله اظهار نظرات جنجالی نامزد پست پنتاگون درباره رژیم صهیونیستی و تمایل او به کاهش زرادخانه های هسته ای آمریکا و افزایش توسعه روابط با ایران را برشمرده است.

این خبر در شرایطی منتشر می شود که چند تن از سناتورهای جمهوریخواه در روزهای اخیر اینطور نشان داده اند که برای پایان بحث های جاری پیرامون نامزدی هیگل رای می دهند و مسیر را برای تائید پست جدید این سناتور در پنتاگون هموار می کنند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول