اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع):

مهمان نوازی مردم کردر الگوی کشوری شده است

خبرگزاری فارس: دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) گفت: مهمان نوازی مردم روستای کردر رضوی به الگویی در کشور تبدیل شده است.

مهمان نوازی مردم کردر الگوی کشوری شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از میناب در شرق هرمزگان سیدجواد جعفری در آئین تجلیل از اهالی روستای کردر رضوی و عوامل اجرایی نخستین جشنواره ملی سرود رضوی روستایی با تشریح نحوه هجرت امام هشتم شیعیان و مسیر حرکت آن حضرت در کشور ایران و با بیان اینکه اعمال شیعیان و پیروان ائمه هدی برای اهل‌بیت (ع) عرضه می‌شود، اظهار داشت: ائمه معصوم (ع) از احوال شیعیان مطلع هستند.

وی در ادامه با ذکر این مطلب که بی‌شک امام رضا (ع) در آئین جشن و سرور هر ساله مردم روستای کردر رضوی حضور دارند، بیان داشت: اهالی کردر از جمله کسانی هستند که ثامن‌الححج در این دنیا به آنان سر می زند و در آخرت نیز مورد عنایت این امام همام قرار می گیرند.

مدیر عامل بنیاد فرهنگی هنری بین المللی امام رضا (ع) اقدامات فرهنگی انجام شده توسط مردم کردر را کاری بزرگ ذکر کرد و افزود: برپایی جشنواره آسمان هشتم در سال 1385 همزمان با میلاد امام رضا (ع) و میزبانی مردمی از نخستین جشنواره سرود رضوی در سال‌جاری از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی است که به همت و تلاش مردم مؤمن کردر رضوی در رسانه‌های مختلف منتشر شد.

جعفری از مهمان نوازی مردم کردر در جریان برپایی جشنواره ملی سرود رضوی به عنوان اقدامی بی‌بدیل نام برد و افزود: مردم این روستا طی اقدامی بزرگ، جهادی و ارزشمند منازل مسکونی خود را در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دادند.

وی بیان داشت: این حرکت سبب شد مهمان نوازی مردم کردر شهره عام و خاص شود و این روستا به عنوان الگو و نمونه کامل مهمان نوازی در کشور مطرح شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر نام روستای کردر به "کردر رضوی" اشاره کرد و اظهار داشت: همت و تلاش مردم کردر در راستای اشاعه فرهنگ رضوی موجب شد تا واژه رضوی به تبرک نام هشتم شیعیان به نام این روستا اضافه شود.

جعفری هدف از حضور در این روستا را قدردانی از زحمات مردم کردر ذکر کرد و ادامه داد: بلند همتی و بینش عمیق مردم کردر رضوی هر انسانی را متقاعد به عرض ارادت می کند.

وی حقیقت زندگی را دل دادن و دل کندن عنوان کرد و ابراز داشت: زندگی مطلوب در دل دادن به اهل بیت (ع) و دل بریدن از دشمنان ائمه اطهار(ع) است.

خادم آستان قدس رضوی مردم کردر رضوی را افتخار کشور دانست و بیان کرد: جوانان و نوجوانان و زنان و مردان این روستا در مسیر ارزش‌ها و فرامین مقام عظمای ولایت در حال حرکت هستند.

دبیر جشنواره بین المللی امام رضا (ع) همچنین از تصمیم گیری در زمینه گنجانده شدن دو رشته از 24 رشته جشنواره آسمان هشتم در جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و اجرای آن به صورت ملی در روستای کردر خبر داد و گفت: این موضوع در اتاق فکر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) مطرح می‌شود.

وی بیان کرد:در صورت موافقت پس از برنامه‌ریزی، دو رشته از جشنواره آسمان هشتم به صورت ملی در روستای کردر اجرا می‌شود.

جعفری همچنین افزود: هشت نفر از اهالی کردر رضوی که تا دهه کرامت سال آینده موفق به حفظ 40 حدیث از امام هشتم شیعیان شوند به اتفاق خانواده به مدت یک هفته مهمان آستان قدس رضوی می شوند.

در این آئین که ضیایی مدیر کل آموزش و پژوهش ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور، ریاضی معاون فرماندار ویژه میناب، لبخندان مشاور استاندار هرمزگان در امور روحانیت، اسفندیاری رئیس هئیت علمی جشنواره بین المللی امام رضا (ع)، پیشدار معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استانی و شهرستانی حضور داشتند از 100 نفر از عوامل اجرایی نخستین جشنواره ملی سرود رضوی و اهالی روستای کردر به پاس مشارکت در برپایی این جشنواره تجلیل به عمل آمد.

همچنین هشت نفر از خبرنگاران رسانه‌های مختلف به لحاظ پوشش مناسب خبری و اطلاع رسانی در زمینه اخبار جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/88004/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول