اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نظامیان صهیونیست ده‌ها تظاهرات کننده فلسطینی را زخمی کردند

خبرگزاری فارس: نظامیان صهیونیست با حمله به تظاهرات نمازگزاران فلسطینی در کرانه باختری که خواستار آزادی اسرای در بند رژیم اشغالگر هستند، ده‌ها تن از آنها را زخمی کردند.

نظامیان صهیونیست ده‌ها تظاهرات کننده فلسطینی را زخمی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری المنار گزارش داد که سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری امروز جمعه شاهد تظاهرات و درگیری‌هایی بود که برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی که در زندان‌های اسرائیلی اعتصاب غذا کرده‌اند، جمعه شکست سکوت اعلام شده است.

علاوه بر درگیری‌هایی که مقابل زندان عوفر صورت گرفت و در جریان آنها ده‌ها تن زخمی شدند عصر امروز جمعه نیز درگیری‌های شدیدی بین ده‌ها جوان با نیروهای اشغالگر صهیونیستی که در اطراف حاجز الجلمه در شمال جنین مستقر بودند درگرفت.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اشغالگر بی هدف جوانان فلسطینی را هدف شلیک گلوله مشقی و گاز اشک آور قرار دادند و چهار جوان فلسطینی را دستگیر کردند.

این درگیری‌ها به دنبال نماز جمعه امروز آغاز شد زمانی که ده‌ها جوان به سوی حاجز الجلمه به راه افتادند و خیابان اصلی جنین و الناصره را با سنگ و لاستیک‌های به آتش کشیده مسدود کردند و با سر دادن شعارهایی خواستار آزادی اسرای فلسطینی در زندان‌های اشغالگران شدند.

با ادامه این تظاهرات تعداد زیادی از نیروهای اشغالگر با سرعت خود را به این منطقه رسانده و آنجا را منطقه بسته نظامی اعلام کرده و اقدام به شلیک گاز اشک آور کردند اما نتوانستند تظاهرات کنندگان را متفرق کنند و جوانان فلسطینی در مقابل اقدام به پرتاب سنگ به سوی خودروهای زرهی اشغالگران کردند.

با وجود اینکه شماری از تظاهرات کنندگان فلسطینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار تنگی نفس شده بودند و نظامیان صهیونیست به تعقیب آنها در زمین‌های کشاورزی مرج ابن عامر پرداختند اما درگیری‌ها همچنان به شدت ادامه داشت.

نظامیان صهیونیست یک نوجوان فلسطینی را نیز در هنگام تعقیب با خودروی گشتی زیر گرفته و زخمی کردند و سپس وی را با خود بردند.

شماری از تظاهرات کنندگان در این درگیری‌ها زخمی شدند که به بیمارستان دولتی شهر جنین انتقال یافتند.

در اطراف اردوگاه آورگان عایده در قبه راحیل در شمال بیت لحم نیز عصر امروز جمعه درگیری‌هایی بین جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر صورت گرفت.

در این درگیری نظامیان صهیونیست به سوی جوانان فلسطینی گاز اشک‌آور و گلوله مشقی شلیک کردند.

این درگیری‌ها به دنبال تظاهرات جوانان این اردوگاه برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی در بند اشغالگران صورت گرفت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول