اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

قوه قضائیه با اخلاگران بازار برخورد قاطع کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان با تقدیر از قاطعیت قوه قضائیه در صدور حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی گفت: با اخلالگران بازار با قاطعیت برخورد شود چرا که اخلاگران بازار باعث شده‌اند تا مردم توان تحمل گرانی‌ها را نداشته باشند.

قوه قضائیه با اخلاگران بازار برخورد قاطع کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام و المسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مهربان ضمن سفارش خویش و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی، به دیدار هزاران نفر از مردم پرشور آذربایجان با مقام معظم رهبری در آستانه سالروز قیام 29 بهمن مردم تبریز در سال 1356، اشاره و اظهار کرد: این دیدار هم به خاطر شور و حال و اشتیاق و صف‌ناپذیر دیدار کنندگان و هم فرمایشات تاریخی که مقام معظم رهبری بیان فرمودند به یک دیدار تاریخی و ماندگار تبدیل شد و سالیان سال در اذهان عمومی باقی خواهد ماند. 

وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نقش بی‌بدیل مردم آذربایجان در طول سالیان متمادی و به ویژه در قیام مشروطه و همچنین در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام 29 بهمن سال 1356 مردم تبریز، دین و ایمان دینی را معیار و ملاک و راهنمای حرکت ملت ایران دانست و فرمود: نمونه بارز تبلور این حقیقت، مبارزات مردم آذربایجان در 150 سال اخیر است که همواره با پشتوانه ایمان دینی و پافشاری بر آن بوده است.

جلیلی به موضوع مذاکره با آمریکا که در حال حاضر به شدت از طرف آمریکایی‌ها دنبال می‌شود اشاره و اظهار کرد: در خصوص مذاکره با آمریکا موضع صریح مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد و مواضع صریح مقام معظم رهبری به عنوان شخصیت اول کشورمان در خصوص مذاکره با آمریکا موضع ایران اسلامی است.

خطیب جمعه مهربان با یک جمع بندی اجمالی از فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان افزود: آمریکایی‌ها برای کامل کردن ابرقدرتی خود پیشنهاد مذاکره با کشورمان را می‌دهد تا به مردم دنیا ثابت کند که آمریکا ابرقدرت است و مقاومت در برابر آمریکا و مخالفت با این کشور شدنی نیست و ایران نیز پس از 34 سال مقاومت تسلیم عقب نشینی کرده و حاضر به مذاکره با آمریکا شد. 

امام جمعه مهربان، خاموش کردن بیداری اسلامی را از دیگر اهداف آمریکا در تلاش برای مذاکره با ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: آمریکا می‌خواهد به مردم کشورهایی که در صدد استقلال هستند بفهماند که هیچ وقت نمی‌توانند بدون رابطه با آمریکا پیشرفت داشته باشند و بدانند هر چقدر هم تلاش کنند مانند ایران سرانجام مجبور به آمریکا مذاکره می‌شوند.

کوچک‌ترین مسئله از نگاه تیزبین مقام عظمای ولایت پنهان نیست

جلیلی تاکید کرد: آمریکا در مطرح کردن مذاکره با ایران اهداف خاصی را دنبال می‌کند و اگر حسن نیت داشت اول تحریم‌ها را لغو می‌کرد بعد سخن از مذاکره به میان می‌آورد و خوشبختانه مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با درایت خاص خود تمام موارد را تحت نظر دارد و از تمام اهداف پشت پرده آمریکا اطلاع دارد و کوچک‌ترین و ریزترین مسئله نیز از نگاه تیز بین مقام عظمای ولایت پنهان نیست.

خطیب جمعه مهربان امکان مذاکره با آمریکا را منوط به تحقق شرایطی دانست که مقام عظمای ولایت در جمع‌بندی سخنان خود درباره مذاکره با آمریکا تأکید کردند که نظام اسلامی و ملت ایران برعکس دولتمردان آمریکایی، اهل منطق هستند بنابراین اگر از طرف مقابل حرف و رفتار منطقی ببینند به آن پاسخ مناسب می‌دهند.

امام جمعه مهربان خودداری آمریکا از زورگویی و شرارت، احترام گذاشتن به حقوق ملت ایران، عدم دخالت در امور داخلی ایران که در حمایت از فتنه گران 88 کاملاً آشکار بود و پرهیز از آتش افروزی در منطقه را از جمله نشانه‌هایی دانست که اگر بروز کند می‌تواند نشان دهنده حسن نیت دولت‌مردان آمریکایی باشد و اگر این طور شود و آمریکایی‌ها در حرف و عمل نشان دهند که غیرمنطقی نیستند آن وقت می‌بینند که جمهوری اسلامی و ملت ایران، خیرخواه و اهل تعامل و منطقند.

حجت‌الاسلام و الملسمین جلیلی افزود: تنها راه تعامل با جمهوری اسلامی ایران مواردی است که مقام معظم رهبری تاکید کردند و در این صورت آمریکا، جواب مناسبی دریافت خواهد کرد.

فرمایشات مقام معظم رهبری فصل‌الخطاب است

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و تبعیت محض از این فرمایشات واجب است.

امام جمعه مهربان به قضیه مهمی که یکشنبه دو هفته قبل در مجلس پیش آمد اشاره کرد و افزود: یکی از نکات مهمی که مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان بیان فرمودند، قضیه پیش آمده در مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی بود و معظم له ضمن اعلام ناراحتی شدیدشان در خصوص این رویداد، جداگانه به مسئولان امر در این خصوص تذکر دادند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جلیلی افزود: برخی کارها که در روز  یکشنبه تلخ مجلس روی داد با اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران سازگاری نداشت و چنین مسائل بچه گانه‌ای در حد رئیس یک قوه نبود.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه مسئولان باید قبل از اعلام ناراحتی مقام معظم رهبری در خصوص حوادث روز یکشنبه مجلس عکس العمل نشان داده و اعلام موضع می‌کردند، افزود: صدور بیانیه که محتوای برخی آنها بهتر و برخی بهترتر بود، باید قبل از فرمایشات مقام معظم رهبری صورت می‌گرفت، ضمن آنکه عمل کردن به فرمایشات مقام معظم رهبری در عمل مهم تر و مناسب‌تر  از دادن بیانیه است.

امام جمعه مهربان با تقدیر از قاطعیت و عملکرد دستگاه قوه قضائیه در صدور حکم اعدام برای مفسدان اقتصادی اظهار امیدواری کرد که با اخلالگران بازار نیز با قاطعیت برخورد شود چرا که اخلاگران بازار باعث شده‌اند تا مردم توان تحمل گرانی‌ها را نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین جلیلی اعلام نارضایتی مقام معظم رهبری از کارنامه مسئولان در بخش جهاد اقتصادی و مبارزه با مفاسد اقتصادی را هشداری سریع به مسئولان مربوطه دانست و افزود: در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادی مقام معظم رهبری از سال 70 تذکراتی داشته‌اند که اگر به موقع به آنها عمل می‌شد کار به این جاها نمی‌رسید و فساد اقتصادی این قدر ریشه نمی‌گرفت. 

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی این دانشمند بلند پایه ایران، روز مهندسی را به تمام مهندسان ایران اسلامی تبریک گفته و اظهار امیدواری کرد که با دانش به روز و پشتکار و تلاش بی‌همتای مهندسان فرهیخته کشورمان همواره راه‌های ناهموار و دشواری را پشت سر بگذاریم و برای آبادانی میهنمان کوشا باشیم.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت هشتم اسفند روز امور تربیتی و تربیت اسلامی اظهارکرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان ایجاد روحیه دینی و تقویت نمادهای اسلامی در میان دانش‌آموزان به عنوان نسل نوپای جامعه بود و در این راستا سعی شد که نام آموزش و پرورش در پرورش دینی هم تجلی پیدا کند از این رو مسئولان امر تصمیم گرفتند نهاد امور تربیتی را در وزارت آموزش و پرورش با هدف پاسداری از اصول و ارزش‌‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی، برنامه‌‌ریزی و ایجاد هماهنگی بین نهادهای مختلف فرهنگی کشور، تلاش برای اشاعه فرهنگ اسلامی، در میان دانش‌‌آموزان، نظارت بر فعالیت‌‌های پرورشی مدارس و استفاده از دبیران و افراد خبره در تربیت دینی نسل جوان جامعه تشکیل دهند.

حجت الاسلام و المسلمین جلیلی افزود: در 8 اسفند سال 1359 هجری شمسی، به همت شهیدان رجایی و باهنر، امور تربیتی به عنوان یک بخش جدایی‌ ناپذیر از تعلیمات تاسیس شد و توانست جایگاهی ویژه در نظام آموزش و پرورش ایران کسب کند.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 9 اسفندماه روز ملی حمایت از حقوق تولید کننده و مصرف کننده افزود: برخی جنس‌ها به حد کافی از مبدأ گران بیرون می‌آیند و در این میان برخی فروشنده‌ها به دلیل عدم نظارت کافی بسیار بیشتر از حد معمول سود به آن اضافه می کنند که لازم است نظارت کافی از سوی مسئولان مربوطه در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام/60002/و40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول