اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس:

مراجع تلفن تصویری را نامشروع می‌دانند

خبرگزاری فارس: قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس گفت: اکثریت مراجع که در مورد تلفن تصویری اظهار نظر کرده‌اند، استفاده و راه‌اندازی آن را جایز ندانسته‌اند.

مراجع تلفن تصویری را نامشروع می‌دانند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حجت‌الاسلام علی سقاچی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: اپراتور سوم رایتل قابلیت پخش مستقیم تصویر دارد به نحوی که زمانی با کسی تماس بگیرید بتوانید تصویر او را مشاهده کنید.

وی افزود: کسی مخالف فناوری نیست و باید برای به دست آوردن فناوری مفید تلاش کرد اما تلفن تصویری از جنس موشک، ماهواره، جت جنگی، نانو و انرژی هسته‌ای نیست و ضرورتی ندارد.

سقاچی اضافه کرد: تلفن تصویری بالقوه کیان خانواده را تهدید کرده و نسل جوان ممکن است از آن استفاده نامطلوبی کند.

وی ادامه داد: چند سال پیش که بسیاری از مراجع عظام و علمای اعلام در مورد ماهواره جواز استفاده ندادند بسیاری توجه نکردند و امروز با از کنترل خارج شدن دختران و پسران جوان خود متوجه شده‌اند که چه اشتباهی کرده‌اند.

سقاچی تصریح کرد: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی در مورد رایتل فرموده‌اند که به یقین مفاسد آن از فواید آن بیشتر است و منشا فساد در جوانان می‌شود.

وی بیان کرد: آیت‌الله علوی گرگانی بیان کرده‌اند این تکنولوژی با آموزه‌های اسلام در تضاد است و می‌تواند نظم و عفت عمومی را مختل سازد، بنابر‌این راه‌اندازی آن توسط دولت یا بخش خصوصی خلاف شرع است.

قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ابراز داشت: آیت‌الله سبحانی نیز بیان کرده‌اند که قرار گرفتن چنین امکاناتی در دست دختران و پسران جوان مفاسد بسیاری دارد و باید از خرید و فروش آن جلوگیری شود.

سقاچی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به مشکلات اقتصادی کشور بیان کرد: بیش از 70 تا 80 درصد مشکلات به نواقص مدیریتی مربوط می‌شود و بخش کمتری در نتیجه تحریم است.

وی ادامه داد: در این شرایط مغازه‌داری که جنس قدیم را نگاه دارد و به قیمت جدید بفروشد نان حرام به سفره فرزندان خود برده چنانکه اگر همان جنس ارزان شود وی حاضر نیست آن را ارزان بفروشد چراکه خودش گران‌تر خریده است.

سقاچی ابراز داشت: آن مالی که از بی‌انصافی، کم‌فروشی، احتکار و گران‌فروشی کسب شود به سرطان و تصادف و مصیبت‌های دنیوی و اخروی دیگر بدل می‌شود.

انتهای پیام/2448/ت30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول