اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی کرمانشاه:

کریمه اهل‌بیت (ع) بانوی خوبی‌ها بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت (ع)، بانوی خوبی‌ها و مظهر فضائل بود.

کریمه اهل‌بیت (ع) بانوی خوبی‌ها بود

حجت‌الاسلام محمد آفتابی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با بیان اینکه حضرت معصومه (س) بانوی خوبی‌ها و از بانوان گران‌قدر در جهان تشیع است، گفت: این حضرت پس از تبعید برادر بزرگوارشان، امام رضا (ع) به مرو به قصد دیدار برادر راهی خراسان شدند و در هر گوشه و نقاط سفر خود به ایران مورد استقبال بی‌نظیر شیعیان قرار می‌گرفتند.

آفتابی ادامه داد: حضرت معصومه (س) در سفر خود به ایران در شهر ساوه بیمار شد و به‌ علت ضعف بدن و نزدیک بودن به شهر قم خواهان عزیمت به این منطقه شد و در حالی که تنها 28 سال سن داشتند، پس از چند روز اقامت در قم در روز دهم ربیع‌الثانی در این منطقه به وفات رسیدند و در مکانی که باغ ‌بابلان نام داشت، جسم مطهرشان به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به اینکه لقب معصومه از طرف امام رضا (ع) به ایشان داده شده، تاکید کرد: نام مطهر این حضرت، فاطمه بوده که طبق روایاتی از طرف امام صادق (ع) به کریمه اهل بیت شهرت یافته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه شهر قم به ‌خاطر در برداشتن بدن مطهر فاطمه معصومه (س) به قطبی برای اجتماع شیعیان اهل بیت (ع) تبدیل شده، بیان داشت: در روایات معصومین (ع) آمده که بهشت از هشت درب برخوردار است که سه درب آن به قم باز می‌شود و زیارت قبر مطهر این بانوی بزرگوار همانند زیارت قبر برادر گرامی‌شان امام رضا (ع) در مشهد مقدس است.

انتهای پیام/2770/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول