اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گزارش فارس از نشست بیدارگر بصیر/۳

آیت‌الله جعفر سبحانی: منذر آدم متواضع و باصطلاح افلاکی و خاکی بود

خبرگزاری فارس: آیت‌الله جعفر سبحانی ابراز داشت منذر آدم متواضع و باصطلاح افلاکی و خاکی بود، هیچ ادعایی در زندگی نداشت و بین تقوا و تواضع و علم جمع حاصل کرده بود.

آیت‌الله جعفر سبحانی: منذر آدم متواضع و باصطلاح افلاکی و خاکی بود

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس آیت‌الله جعفر سبحانی، در قالب فیلمی ویدوئی پیام خود را به نشست بیدارگر بسیج اولین سالگرد ارتحال علی ابوالحسنی(منذر) که عصر امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد ارائه کرد.

وی در این پیام ویدیویی اظهار داشت: قرآن مجید به قلم اهمیت می‌دهد  ارزش قلم آن اندازه بالاست که خداوند به قلم سوگند می‌خورد. قلم به ماهو قلم کافی نیست باید محتوا داشته باشد.

سبحانی ادامه داد: در حدیث نبوی آمده است که سه چیز حجاب‌ها را پاره می‌کند یکی صدای خامه دانشمندان است.

وی افزود: منذر صاحب قلم رسایی بود، دارای محتوای اسلامی بود در طول زندگی که با هم معاشرت داشتیم اشکالات و خلائی که در جامعه وجود داشت در پی رفع این اشکالات بود.

این مجتهد شیعی گفت: قضیه مشروطیت هنوز برای عده‌ای جا نیفتاده است که حق و باطل چیست چرا بزرگان دینی در ابتدا با مشروطه همراه شدند؟ بعد سکوت کردند و منذر در پی این بود که ریشه مشروطیت و مشکلات مشروطیت چه بود و به آن سؤالات پاسخ داد.

سبحانی با بیان اینکه خیلی‌ها می‌خواهند فردوسی را از شیعه و مسلمان بودن دور کنند و از نظر علمی مصادره به مطلوب کنند، گفت: اما منذر سعی کرد این شبهه را برطرف کند.

وی گفت: برخی‌ها خواستند مناسک آیینی ما را گمرنگ کنند و نسبت به سیاه‌پوشی در عزای اهل بیت شبهه ایجاد کردند که منذر کتاب خوبی در رد این شبهات نوشته است.

وی افزود: فن منذر در حوزه درجه یک بود و منذر توانست رجال نیک و بد را مشخص کند و ویژگی او غیرت بر تشیع و اسلام بود.

این مرجع عالم تشیع ادامه داد: منذر آدم متواضع و باصطلاح افلاکی و خاکی بود هیچ ادعایی در زندگی نداشت، بین تقوا و تواضع و علم جمع حاصل کرده بود.

وی گفت: یادداشت منتشر نشده‌ای از منذر که نزدیک به ده سال در مؤسسه ما کار می‌کرد باقی مانده است و امیدوارم همفکران او بتوانند یادداشت‌های او را منتشر کنند و من از کسانی که این نکوداشت را برگزار کردند تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول