اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

گزارش فارس از نشست بیدارگر بصیر/۲

منذر مورخی جریان‌ساز بود که در برابر مهدی هاشمی ایستاد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ابوالحسنی مورخی جریان‌ساز بود گفت: این مرد بزرگوار بی‌محابا در برابر روشنفکران بی‌رحم که رسانه داشتند، ایستاد.

منذر مورخی جریان‌ساز بود که در برابر مهدی هاشمی ایستاد

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس حجت‌الاسلام محمدکاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در نشست بیدارگر بسیج اولین سالگرد درگذشت علی ابوالحسنی(منذر) که عصر امروز در دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد. ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله خوشوقت اظهار داشت: انسان فی‌نفسه به دنیا می‌آید نه دارای ارزش است نه ضد ارزش.

وی افزود: انسان زمانی که به دنیا می‌آید صفر صفر است هیچ فعل و فعلیتی ندارد، روح نقاشی نشده است در این مسیر می‌تواند از پایین‌ترین درجات تا به قله کمال قرب الهی برسد.

صدیقی ادامه داد: ایمان یکی از راه‌های است که پروردگار متعال برای انسان انتخاب کرده است تا مدارج کمال را طی کند و ایمان مؤثر عمل صالح را در وجود انسان ایجاد می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خداوند در قرآن خطری را به انسان گوشزد می‌کند مبنی بر اینکه عمر انسان ماندنی نیست، گفت: خدای متعال قسم می‌خورد که انسان همیشه در خسران است و اگر از عمر که مانند گنجی است بهره نگیرد دیگر نمی‌تواند عمر از دست رفته را باز پس ‌گیرد.

وی گفت: ایمان جوشش و پذیرش آگاهانه درونی است. ایمان باید با عمل صالح همراه باشد خوب است اما کافی نیست و کسی در امان است که علاوه بر خودسازی نسبت به حقوق دیگران غیور باشد.

صدیقی با بیان اینکه غیرت در ایمان و حقوق دیگران بدون پرداخت هزینه نیست، گفت: هر کس به راه حق می‌رود دیگران را نجات می‌دهد با بداخلاقی و مشکلات از سوی افراد گمراه روبرو می‌شود.

وی گفت: در مسیر طی طریق علم نجات‌بخش است، ایمان نخستین پله‌ای است که انسان را از پایین‌ترین درجات به سمت درجات بالاتر ارتقا می‌دهد اما شهپر علم انسان را صاحب پرواز می‌کند.

صدیقی با بیان اینکه زمان و مکان برای انسان محدودیت‌ساز است، گفت: کسی از زندان مکان و حبس زمان آزاد می شود که صاحب ایمان و علم باشد، خدا در قلب مؤمن خانه گزیده است و قلب مؤمن جای استقرار عرش اعلاست. خداوند متعال دل مؤمن را مرکز فرماندهی قرار داده است.

وی با بیان اینکه انسان دارای ظرفیتی است که می‌تواند مظهر صفات الهی باشد گفت: کسانیکه نفس خود را خدایی کرده‌اند می‌توانند بهشت تولید کنند. پس قیمت انسان از بهشت بالاتر است و بهشت پارکینگ مجلل الهی است، کمال انسان در رسیدن به خداست.

صدیقی گفت: حرکت مؤمن، حرکت جهادی است، جهاد شقوق مختلف دارد و جهاد با قلم با گفتار و بیان است بزرگان ما به جایی رسیدند که با اسلحه و قلم با ظلمات مقابله کردند.

* اگر دشمن نداشته باشیم فرسوده می‌شویم

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر دشمن نداشته باشیم فرسوده می‌شویم به همین دلیل خداوند شیطان را آفریده است که انسان در مقابله با شیطان به مدارج بالاتر ارتقا پیدا کند.

وی گفت: علامه طباطبایی نوری در عالم تشیع ایجاد کرده است، علامه به دنبال آن بود که ببیند کجا اسلام آسیب می‌بیند و آن آسیب‌ها را برطرف کند علامه یک تنه در برابر فلسفه غرب ایستاد.

امام جمعه موقت تهران گفت: ابوالحسنی نیز در زمان ما مانند علامه درد و غیرت دینی داشت و در دوره‌‌ای که مسئله مهدی هاشمی مانند غولی بود که کسی نمی‌توانست به آن نزدیک شود این مرد ماجرای قتل شمس‌آبادی را پیگیری کرد و اسناد آن را جمع‌آوری کرد تا مشخص کند شمس‌آبادی به وسیله چه کسانی کشته شده است.

وی با بیان اینکه ابوالحسنی مورخی جریان ساز بود گفت: این مردم بزرگوار بی‌محابا در برابر روشنفکران بی‌رحم که رسانه داشتند ایستاد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این مرد بزرگوار مجلات دوره روشنفکری و سندها و عالمانی را که دوره مشروطیت را درک کرده بودند دیده بود تا به کنه تاریخ پی ببرد با این حال عالمی ربانی، متواضع، بی‌تعیّن و ساده زیست بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول