اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

افزایش 53 درصدی پیشنهادات و درخواست مردم از پلیس

مردم آذربایجان ‌شرقی 10 هزار بار با 197 پلیس ارتباط برقرار کردند

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش 14.2درصدی تماس مردم با سامانه 197 در 11 ماهه امسال خبر داد و گفت: براساس آمار موجود در این سامانه، 53 درصد پیشنهادات و درخواست از پلیس رشد یافته است.

مردم آذربایجان ‌شرقی 10 هزار بار با 197 پلیس ارتباط برقرار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود خرم‌نیا بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز نظارت همگانی پلیس (197) با اشاره به اینکه 197 سیستمی کنترلی و نظارتی در ناجا است، اظهار کرد: این مرکز زمینه ساز خودآگاهی در بدنه ناجا شده است.

وی تصریح کرد: ماهیت و تنوع ماموریت‌های ناجا ایجاب می‌کند که سیستم‌های نظارتی و کنترلی متعددی برای کنترل فعالیت‌های کارکنان وجود داشته باشد.

خرم‌نیا با بیان اینکه  یکی از این مجموعه‌ها که با فعالیت مستمر خود توانسته اعتماد مردم را نسبت به پلیس جلب کند مرکز نظارت همگانی 197 است، افزود: این مرکز برای مردم فرصت است از این نظر که بتوانند پیشنهادات، انتقادات و نظرات خود را به صورت آزادانه برای بهبود روند کاری ارائه دهند. همچنین 197 از این جهت برای نیروی انتظامی دارای اهمیت است که می‌تواند بازخوردها را از مردم که به عنوان صاحبان اصلی انقلاب و نظام هستند دریافت کند و بتوانند مشکلات را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: ما بر این باوریم بدون کسب نظر مساعد مردم نمی‌توان اشکالات را برطرف کرد و 197 امروز این امکان را پدید آورده تا به موقع از مشکلات آگاهی پیدا کنیم و با خودآگاهی اقدام به رفع معضلات کنیم.

خرم‌نیا ‌فعالیت‌های 197 در استان آذربایجان‌ شرقی ‌را خوب ارزیابی کرد و گفت: وجود این مرکز که منجر به نظارت مردمی بر عملکرد ناجا می‌شود بسیار مهم است چرا که شنیدن صدای مردم باعث اثربخشی بیشتر ماموریت‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی می‌شود.

 

رئیس پلیس آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، تصریح کرد: تلاش ما همواره خدمت‌رسانی بهتر به آحاد مردم است و مرکز نظارت همگانی نیروی انتظامی که در واقع، کنترل جامعه بر عملکرد ناجا است، می‌تواند این امر را محقق کند.

این مقام مسئول، از 197 به عنوان یکی از مراکز نظارتی موفق در نیروی انتظامی نام برد و گفت: این مرکز از مردم می‌خواهد پلیس ما باشد که این نشانگر نظارت جدی بر عملکرد پلیس خصوصاً واحدهای عملیاتی و تاکتیکی می‌باشد؛ طبیعی است این امر موجب می‌شود عملکرد ماموران بهتر و منطقی‌تر شده و از سوی دیگر پلیس در اجرای ماموریت‌هایش موفق‌تر باشد.

وی گفت: 197 از همه ابعاد موجب افزایش ارتقاء سطح کارایی و بهره‌وری نیروی انتظامی شده است.

خرم‌نیا افزود: روزانه تماس‌های بسیاری از طرف شهروندان با سامانه 197 برقرار می‌شود و آنان مشکلات، انتقادات و پیشنهادات خود را به راحتی با مسئولان انتظامی مطرح می‌کنند که این رویه در بهبود عملکرد و ماموریت‌های ناجا بسیار موثر خواهد بود.

وی با اشاره به روش‌ها و ابزارهای برقرای ارتباط با سامانه 197 اشاره کرد و گفت:  تلفن سه رقمی 197 در سراسر کشور برای ایجاد ارتباط با مردم با پلیس پیش‌بینی شده و‌ در طول شبانه‌روز به صورت از ساعت 7.30 تا 20 کاربر زنده و از ساعت 20 تا 7 روز بعد به صورت تلفن گویا مردم می‌توانند تماس برقرار کنند.

خرم‌نیا ‌پیامک 30000197‌، پست الکترونیک info@police.ir، صندوق پستی 197-51385، ناظران مردمی و مراجعه حضور را از دیگر شیوه‌های و ابزارهای برقراری مردم با 197 اعلام کرد.

10531 مورد برقراری ارتباط با 197

فرمانده ‌انتظامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مردم استان در 11 ماهه امسال 10 هزار و 531 مورد با این مرکز تماس داشته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.2 درصدی افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت انتقاد 6.3 درصد، شکایات 1.8 درصد، تقدیر و تشکر 20.5 و پیشنهادات و درخواست 53 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است.

خرم‌نیا مراجعه حضور مردم به نظارت همگانی را در 11 ماهه امسال 3 هزار و 533 نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سال گذشته یک هزار و 728 نفر بود که از رشد 104 درصدی برخوردار است.

وی تاکید کرد: شکایت‌های اعلام شده به 197 بیشتر درباره رفتار پلیس بوده است.

خرم‌نیا با تقدیر از تعامل گسترده اصحاب رسانه با پلیس خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط خوبی که با رسانه‌ها برقرار است، سئوالات، پیشنهادات و انتقادات سازنده مردم از طریق آنان نیز به 197 منتقل و سپس هر موضوع مطرح شده به مبادی مربوطه خود ارجاع و مسئول مربوطه نیز در اسرع وقت به آن رسیدگی خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی با استقبال از پیشنهادهای سازنده مردم برای ارتقای خدمات‌رسانی پلیس، تاکید کرد: شماره تلفن 197 به طور شبانه روزی آماده دریافت گزارش‌های مردم از کم و کیف عملکرد ماموران انتظامی است.

انتهای پیام/‌ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول