اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

حجت‌الاسلام خسروشاهی در گفت‌وگو با فارس:

آیت‌الله خوشوقت مقامات عرفانی داشت اما در متن جامعه بود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران گفت: آیت‌الله خوشوقت، انسان بزرگواری بود که دائماً دغدغه تبلیغ دین داشت. این استاد فرزانه، عالمی در متن جامعه بود و در میان مردم فعالیت داشت.

آیت‌الله خوشوقت مقامات عرفانی داشت اما در متن جامعه بود

حجت‌‌الاسلام والمسلمین سید عبدالحسین خسروشاهی، مدیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، ضایعه درگذشت آیت‌الله خوشوقت را تسلیت گفت و اضافه کرد: مرحوم آیت‌الله خوشوقت از علمای بزرگ تهران، فاضل، باسواد و از افتخارات روحانیت در تهران بود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خوشوقت از علمایی بود که واقعاً بر فرهنگ و کارکرد و اعتقادات مردم اثرگذار بود و این نکته اهمیت بالایی دارد؛ این استاد فرزانه، عالمی در متن جامعه بود و در میان مردم فعالیت داشت.

مدیر حوزه‌های علمیه تهران عنوان کرد: رحلت آیت‌الله خوشوقت برای جامعه روحانیت قابل جبران نیست. ایشان از مقامات عرفانی و فقهی برخوردار و شخصی اصولی و فیلسوف بود همچنین آیت‌الله خوشوقت از شاگردان مرحوم علامه طباطبایی بود و نزد مراجع بزرگ آن زمان از جمله آیات عظام مرحوم حجت، بروجردی، صدر و مرحوم صدوقی بود.

حجت‌الاسلام خسروشاهی عنوان کرد: آیت‌الله خوشوقت، انسان بزرگواری بود که دائماً دغدغه تبلیغ دین داشت و در میان دوستان خود «مشار بالبنان» (انگشت‌نما) بودند و سعادتی بالاتر از این نیست که ایشان در مکه مکرمه و در مهبط وحی رحلت کرد، امیدوارم قرین رحمت الهی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه آیت‌الله خوشوقت در میان دوستانش بسیار عالی بود، هیچ‌گاه مقامات خویش را بروز نمی‌داد. من به دفعات ایشان را در جمع دوستان دیده بودم که حالتی عادی داشت و اصلاً انسان باورش نمی‌شد که چنین شخصیتی داشته باشد و این از بزرگواری ایشان بود که مقامات علمی و اخلاقی خویش را بروز نمی‌داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول